Cu origini care dateaza inca de acum 100 de ani, producatorul auto Audi este cunoscut sub aceasta forma moderna doar de la jumatatea acestei perioada. Audi la ora actuala este unul dintre cei mai importanti producatori auto din segmentul premium si face parte din gigantul concern VAG (Volkswagen Audi Group). Totul a inceput in Bavaria, Ingolstadt in Germania, iar acum, se produce in 9 fabrici imense in toata lumea.

Pe 14 noiembrie 1899, August Horch a infiintat compania A. Horch & Cie in Ehrenfeld. Doi ani mai tarziu, compania s-a mutat in alta regiune, urmand ca in 1904 sa se transforme in August Horch & Cie Motorwagenwerke AG. Dupa niste neintelegeri August Horch a parasit compania si a fondat o noua companie numita August Horch Automobilwerke GmbH, urmand sa fie dat in judecata de fostii parteneri pentru anumite clauze de trademark. Un judecator de la vremea aceea a stabilit ca numele Horch apartinea fostei companii, desi acesta era si numele sau si i-a interzis sa mai foloseasca acest nume pentru alte companii. Astfel Horch trebuia sa lanseze o noua companie care nu trebuia sa ii contina propriul nume, iar cu ajutorul asociatilor sai de incredere, Paul si Franz Fikentscher au ajuns la numele Audi, care in limba latina se trage din termenul Audire, "a asculta". Astfel in 1910 s-a infiintat compania Audi Automobilewerke GmbH Zwickau.

 

 

Primul automobil Audi a purtat un nume asemanator cu cele pe care le foloseau aproape toti producatorii de la vremea aceea, Type A Sport Phaeton (poza sus), urmat de succesorul sau Type B aparut in acelasi an. Primul model oficial sub brandul Audi avea motor 2.6 litri cu 4 cilindri, urmat de motorizari 3.5 litri, 4.6 litri si 5.7 litri. Primul model cu 6 cilindri a fost modelul Type M cu o cilindree de 4.6 litri, in anul 1924. Fondatorul companiei Audi, August Horch a parasit compania, dar a continuat sa colaboreze in continuare, in schimbul unui post la ministerul transporturilor.

In 1921, Audi a devenit prima companie germana care a prezentat un model auto de serie: Audi Type K (poza jos). In jurul anilor 1930, compania a suferit niste schimbari in conducere, iar Audi deja producea motoare cu 8 cilindri, iar motoarele in 4 cilindri erau produse de Peugeot. Patru ani mai tarziu, Audi exista sub brandul Auto Union AG cand lansau prima masina europeana care combina un motor cu 6 cilindri si tractiunea fata.

 

 

Ca orice producator auto din perioada respectiva, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, Audi a construit vehicule militare. Dupa razboi, a inceput o noua era, unde tot ce insemna Audi de pana atunci s-a reformat si s-a transformat in Audi NSU Auto Union AG pe 1 ianuarie 1969. Volkswagen deja detinea o parte din companie inca din timpul razboiului cand Audi nu mai facea fata timpurilor din multe puncte de vedere si ii avea competitori pe Volkswagen si Opel. Un an mai tarziu, Volkswagen a introdus Audi in Statele Unite, urmand ca in acelasi an sa lanseze modelul de clasa medie K70. Primul Audi 100 a fost lansat in 1968, Audi 80 care impartea sasiul cu primul VW Passat a aparut in 1972, iar modelul Audi 50 care urma sa fie si viitorul VW Polo, in 1974.

 

 

In anul 1980 dupa lungi dezbateri si ingrijorari asupra brandului Audi, Volkswagen a decis ca este momentul sa introduca o noua tehnologie, astfel in 1980 s-a lansat primul Audi Quattro, Acesta folosea o tractiune integrala si anunta ceea ce stim astazi, probabil cea mai solida, recunoscuta si performanta tractiune integrala din lume: "Quattro". Acest tip de tractiune urma sa propulseze si primele modele de S4 sau S6, modele care au avut un mare succes in sporturile de raliu. Pentru ca modelele deja se invecheau, iar modelul Passat devenea o masina batraneasca, Audi a lansat Audi 90 si modelul Audi V8 (poza jos), care era un Audi 100 cu kit exterior diferit si motor nou.

In anul 1991, Audi avea urmatoarele modele pe piata: Audi 80 cu 4 cilindri, Audi 90 si 100 cu 5 cilindri, Audi 200 cu turbina si Audi V8, plus versiuni Coupe ale modelelor 80 si 90. In 1992, modelul Audi 100 a primit o noua generatie si un motor 2.8 V6, moment in care si Audi 80 a primit un facelift cu aceeasi motorizare.

 

 

Abia spre mijlocul anilor '90, Audi s-a transformat in ceea ce stim noi acum, si a primit modelele moderne, noile prefixe "A" si sasiuri din aluminiu, dar si era TDI. A fost introdus modelu A2, modelul Audi 80 a fost transformat in A4, modelul Audi 100 a devenit A6 si un nou model si-a facut aparitia (Audi A3). Totul s-a propulsat la numere gigantice de atunci si pana in prezent, iar Audi a devenit unul dintre cei mai importanti competitori din industrie si unul dintre producatorii asociati cu premium, lux, fiabilitate, tehnologie, etc. In prezent Audi ofera o gama foarte larga de modele. De la micutul A1, la modelul de clasa medie A3. Clasele mai mari, A4, A6 si clasele de lux A7 (poza jos) si A8. In plus producator are si modele de tip SUV si modele de performanta. Aproape fiecare model de serie are si un model de perfomanta de tip S sau RS. Pentru ca ne bate la usa era masinilor electrice, producatorul a inceput sa lanseze si solutii in acest sens.

 

 

Trecand de la masinile reale la domeniul nostru, producatorii de machete ne ofera o gama variata de machete Audi la diferite scari si diferite niveluri de calitate, complexitate, detaliere, etc. Avem o gama variata de modele de la cel mai mic model, la cel mai mare, pana la cele electrice, dar si anumite modele de epoca sau de raliu.