Sincer, am auzit de acest producator abia de curand cand am inceput sa lucrez cu machetele. Machete auto de la Studebaker se pot gasi pe site-ul nostru la diferite scari. Masinile sunt foarte interesante, o mare parte din ele de epoca si putin din cele moderne pentru ca producatorul nu a reusit sa treaca peste anii '60, atunci cand masinile incepeau sa prinda forma celor din prezent.

Dupa ce am analizat putin machetele era normal sa ma interesez si despre producator, ce a facut el pentru industria auto si ce modele a scos in timpul existentei sale.

Studebaker a fost fondat in 1852 in South Bend, Indiana si numit in 1868, Studebaker Brothers Manufacturing Company. Initial s-a ocupat de productia vagoanelor, carutelor de mici sau mari dimensiuni si a hamurilor. Acestia au intrat pe piata automobilelor in 1902 cu vehicule eletrice, iar in 1904 au inceput cu cele cu combustie. Pana in 1911, departamentul de automobile a lucrat in parteneriat cu Garford si EMF. Prima masina cu combustibil construita in totalitate de Studebaker a fost lansata in 1912. Pe parcursul activitatii sale, producatorul a fost renumit pentru calitate si fiabilitate.

 

 

Dupa ani de probleme financiare, Studebaker a facut un parteneriar cu Packard in 1954, formand astfel corporatia Studebaker-Packard. Problemele finaciare au fost mai grave decat a crezut Packard initial, astfel in 1962 companiile au revenit la forma initiala. Fabrica a fost inchisa in 1963, urmand ca ultima masina produsa de Studebaker sa iasa pe portile liniei de asamblare din Canada in 1966. Pana in 1967 cand numele Studebaker a ajuns oficial la final, acestia au fost cumparati de Wagner Electric si Worthington Corporation.

Cine detinea Studebaker? Stramosii familiei Studebaker au venit in America in 1736, urmand ca in perioada anilor 1830-1917, cei 5 frati din familie sa fondeze aceasta companie a familiei. Compania Studebaker a fost continuata de copiii acestora atunci cand a fost momentul. La fel ca multe alte companii auto, Studebaker a prins o mare parte din aceleasi vremuri, razboaie, crize, etc. Marile companii din ziua de astazi, au trecut insa peste consecintele acelor perioada, insa Studebaker din nefericire nu a reusit sa ajunga in prezent.

 

 

Dupa faliment, un reprezentant al companiei a fost trimis in Japonia pentru a incheia in contract cu Nissan si/sau Toyota. Pe parcursul negocierilor, cei de la Toyota nu au fost de acord sa fie pe locul 2, iar dupa ce au aflat si cei de la Nissan ca exista negocieri cu compania concurenta, toate negocierile au fost compromise. Ultimul model Studebaker fabricat vreodata este cel din poza de mai jos.

 

 

Studebaker a trecut prin perioada masinilor de epoca, de razboi si a ajuns pana la cele mai moderne din perioada anilor 1960. Asa cum spuneam la inceput, avem si noi anumite modele pe magazinul nostru sub forma de machete la diferite scari. Acestea pot fi vazute in showroom-ul nostru din Bucuresti sau pe site, aici.