Audi a avut in plan cu mult timp inainte, sa scoata pe piata un automobil de tip supercar, insa acestea erau mult prea timpurii. Desi pe piata existau competitori de multa vreme, de la Lamborghini, de la Porsche, de la Ferrari, Bugatti si multi altii deja consacrati in acest segment.

Astfel in 1991 la Frankfurt Motor Show, Audi a prezentat Audi Quattro Spyder. Acest lucru se intampla cu 7 ani inainte ca TT-ul sa se lanseze sau cu 15 ani inainte sa se lanseze adevaratul supercar al sau, R8. Am specificat si Audi TT pentru ca este primul model cu adevarat diferit fata de tot ce a insemnat Audi pana atunci, ba chiar si in momentul de fata, plus formele apropiate de R8 si de un minisupercar. Audi QS avea un motor pozitionat central, binecunoscutul sistem de tractiune integrala Quattro si caroserie din aluminiu. La momentul respectiv, o asemenea constructie il facea destul de usor, la numai 1100kg.

 

 

Motorizarea lui Audi QS era una in format V6, cu cilindree 2.8 si o putere de 172cp. Pentru standardele de astazi, a automobilelor in general, dar mai ales a unui supercar, aceasta putere este una de baza, a unei motorizari standard. Fiind un producator care nu a mai jonglat cu acest segment, conceptul se baza mai mult de aspect si pozitionarea motorului. Ca idee, aceasta motorizare nu era nici atunci cea mai puternica pe care Audi o putea oferi.

 

 

La prima vedere pare un coupe normal, dar luand in considerare termenul de "Spyder" pe care il are inclus in numele oficial, de unde vine acesta? Despre termenul de Spyder stim ca se foloseste in general la modelele care au un plafon detasabil sau care nu il au deloc, iar Audi QS nu face exceptii. Acel plafon panoramic, fabricat din sticla, care pare ca uneste luneta cu parbrizul, este detasabil (prima imagine), iar geamurile sunt frameless, adica fara rama. La interior, gasim o combinatie intre Audi A4 din generatia aceea si elemente asemanatoare cu ce au implementat in primul Audi TT (imagine sus). Audi QS ar fi aratat foarte actual chiar si in zilele noastre, insa nu a fost nimic mai mult decat un concept, foarte rapid inlocuit de un urmator concept de supercar numit Avus. Acesta era mult mai extravagant, se ducea clar spre designul unui supercar si anunta introducerea pe piata a motorizarii W12 de 6.0 litri si 509cp, iar cu motorul plasat tot pe mijloc vorbim clar de un supercar comparat cu Audi QS care arata ca un model sport pe langa acesta (imagine jos).

 

 

Conceptul "zace" in muzeul Audi din Ingolstadt, dar si in showroom-ul nostru sub forma de macheta la scara 1:18 reprodusa de BoS Models. Aceasta se poate comanda urmand linkul: https://magazinulcolectionarului.ro/audi-quattro-spyder-1991-macheta-auto-scara-1-18-portocaliu-bos-models