Nu sunt pe piata de azi, de ieri, dar abia in ultimii ani au luat cu asalt industria auto, intr-o evolutie care este in mare parte fireasca. Daca startul ala care a contat l-a dat Tesla, acum mai toti producatorii ofera masini electrice, de la cei entry level, la cei premium. O alta revolutie in industria auto este cerintele din ce in ce mai mari pentru SUV-uri si SUV-ulete sau Crossover-e. Pentru ca cerinta este din ce in ce mai mare, marii producatori nu au intarizat in a lansa primele SUV-uri electrice. Daca inca se mai lanseaza modele electrice distincte, toti acesti producatori au inceput sa produca si modelele uzuale in varianta electrica.

Cei doi despre care vorbim astazi fac parte din aceasta categorie, arata putin mai diferit fata de modelele cu care suntem obisnuiti de la cei doi producatori, dar pastreaza liniile clasice, chiar si asa sunt doua modele distincte despre care stii ca sunt electrice. Pe langa asta, chiar si numele alese pentru aceste modele sunt diferite fata de cele de pana acum. Este vorba de Audi e-tron si Mercedes Benz EQC. Audi nu este la primul model de e-tron si nici la prima masina electrice, acesta lansand si in trecut modele sub aceasta denumire.

Audi e-tron este un crossover de clasa medie, echivalentul unui Q5 si este prima masina electrica produsa in masa a companiei. Aceasta a fost anuntatainca din 2015 la Frankfurt, dar a fost lansata oficial abia in 2019. E-tron este alimentat de un acumulator de 95kWh care poate fi incarcat pana la 80% in aproximativ 30 de minute atunci cand o statie de alimentare de tip fast charge este folosita. Daca alegi sa o lasi la incarcat acasa, o incarcare completa dureaza peste 8 ore. Sistemul de tractiune integrala foloseste doua motoare asezate pe fiecare punte, acestea producand o putere de aproximativ 360cp, ceea ce ofera o acceleratie de la 0 a 100km/h in aproximativ 6.6 secunde. Specificatiile oficiale spun ca acesta poate parcurge aproximativ 330km cu o singura incarcare. La interior gasesti ceea ce te-ai astepta sa gasesti intr-un Audi de generatie noua, multe ecrane touchscreen, dar si o noutate precum oglinzile laterale cu camere video. Asta inseamna ca in zona oglinzilor pe inteior, exista niste ecrane care transmit ceea ce camerele din "oglinzi" capteaza.

 

 

Mercedes Benz EQC este un crossover de clasa medie cu aproximativ aceleasi dimensiuni, care poate fi considerat un GLC in varianta electrica. Conceptul acestuia a fost prezentat in 2016 la Paris si a fost lansat oficial in 2018. Acesta are un acumulator de 80kWh si poate fi incarcat pana la 80% in aproximativ 40 de minute. Cele doua motoare electrice din dotare pot produce o putere de pana la 400cp si un sprint de la 0 la 100km/h in 5.1s. Cu toate acestea in dotare, Mercedes spune ca poate parcurge aproximativ 350km cu o singura incarcare. Interiorul din nou este bazat pe ultima linie de design de la Mercedes cu tablete pe tot bordul, ceva mai invechit ca cel din Audi, fiind bazat pe o masina din clasa C, adica aproape entry level. Mercedes nu a dorit sa aduca noutati in acest model electric, distinct fata de alte modele cu combustie.

 

 

Din punct de vedere al preturilor, ambele se invart in jurul sumei de 70000E pentru inceput, EQC fiind ceva mai ieftin.

Intamplarea face ca aceste doua modele exista deja sub forma de machete la scara 1:18, construite de producatori premium, foarte complexe, cu multe elemente mobile. La fel ca in cazul celor reale, si machetele se invart in jurul aceleasi sume, ba chiar mai mult tot cu 7 la inceput. Ambele modele le puteti gasi la rubrica noutati in mai multe variante de culoare, iar EQC chiar si la o scara mai mica. Audi e-tron deocamdata intr-o singura varianta de culoare.