Renault Spider fost un roadster cu două locuri, care a reprezentat o încercare a constructorului francez de a intra pe piața automobilelor sport de nișă. Deși a fost produs doar pentru o perioadă scurtă, din 1996 până în 1999, și-a câștigat un cult al adepților datorită designului elegant, performanțelor agile și rarității sale.

[caption id="" align="aligncenter" width="1000"] Copyright: www.gentrylane.com[/caption]

Design și estetică

Spider a fost proiectat de studioul italian Bertone, renumit pentru crearea unor vehicule iconice precum Lamborghini Miura și Alfa Romeo Montreal. Roadsterul francez prezenta linii clasice și sportive, cu un faruri escamotabile, o capotă lungă și un habitacu compact, amintind de modelele clasice britanice.

Parbrizul ușor înclinat și capota rabatabilă din pânză ofereau o experiență de condus open-air autentică, iar jantele din aliaj ușor completau aspectul dinamic. Interiorul era spartan, dar bine finisat, cu materiale de calitate și scaune sport confortabile.

Performanțe și tehnologie

Sub capota din față centrală se afla un motor de 2.0 litri cu 16 valve, capabil să dezvolte 150 CP și 185 Nm cuplu. Propulsorul era cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte, care transmitea puterea către roțile din spate.

Această configurație permitea un sprint de la 0 la 100 km/h în aproximativ 6,9 secunde și o viteză maximă de 213 km/h. Greutatea relativ mică a mașinii, de doar 930 kg, contribuia la agilitatea și comportamentul dinamic al acesteia. La performantele masinii a colaborat si divizia RS (Renault Sport).

[caption id="" align="aligncenter" width="720"] Copyright: ro.autodata24.com[/caption]

Producție limitată și moștenire

Deși apreciat de critici și entuziaști, Renault Spider nu a avut un succes comercial răsunător. Producția sa a fost limitată la aproximativ 1.726 de unități, din cauza costurilor ridicate de fabricație și a concurenței acerbe din segmentul roadsterelor.

Cu toate acestea, raritatea sa a contribuit la creșterea atractivității sale în rândul colecționarilor și pasionaților de automobile clasice. Astăzi, Renault Spider din 1998 rămâne un roadster elegant și performant, care oferă o experiență de condus autentică și plină de emoție.

Renault Spider poate fi considerat o paranteză interesantă în istoria constructorului francez, o încercare curajoasă de a rivaliza cu nume consacrate pe piața automobilelor sport. Chiar dacă nu a fost un succes comercial, modelul și-a câștigat un loc special în inimile pasionaților de automobile datorită designului său atemporal, performanțelor sportive și rarității sale.

Acest Renault Spider, desi a fost produs in foarte putine exemplare si majoritatea acum sunt detinute de colectionari, a fost produs si ca macheta la scara 1/18. Otto Mobile sunt cei care s-au ocupat de realizarea acestei machete si putem spune ca si au scos pe linia de productie aproape la fel de multe exemplare ca Renault, 1500. Macheta este de tip sealed si se poate comanda din magazinul nostru online.