Brandul mama este pe piata de aproape 140 de ani si s-a ocupat mereu cu productia de motociclete. Piaggio este acesta si mai are sub tutela alte branduri cunoscute, italiene desigur, precum: Vespa, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi, Derbi, etc. Chiar daca toate aceste branduri sunt cunoscute peste tot in lume, cel mai iconic si vintage brand al lor este desigur, Vespa.

Daca celelalte branduri ale producatorului principal ofera si motociclete, Vespa a fost mereu brandul care a produs scutere. Acesta este pe piata din 1946 si a inceput cu clasicul model cunoscut de toata lumea, producand pe langa acesta si alte modele care nu difereau cu mult. Reteta unui Vespa este si ea clasica, un sasiu dintr-o bucata metalica, cu un motor acoperit in aceasta carcasa si o aripa fata imensa care acopera partea de sus a rotii. Ca toti producatorii din timpul razboiului si Piaggio a construit o parte din dispozitivele militare. Dupa cel de-al doilea razboi mondial, economia Italiei este la pamant, la fel si posibilitatile de transport si soselele care au necesitat o perioada mai lunga pentru a fi reconstruite. Astfel, fiul fondatorului Rinaldo Piaggio, a cautat o alternativa pentru a oferi mijloace de transport practice, industria auto fiind la pamant din motivele de mai sus.

 

 

Astfel in 1944 a inceput dezvoltarea acestei alternative, care au rezultat in acest scuter, conceput din bari metalice, acoperite de o caroserie care ascundea totul, pentru o eficienta si fiabilitate crescuta in timp. Rezultatul a fost numit Paperino MP5 si era primul prototip al lui Piaggio. Numele de Vespa a venit dupa ce Enrico Piaggio a vazut pentru prima data prototipul real al variantei MP6, spunand ca acesta seamana cu o viespe. Pentru ca acestia erau obisnuiti cu tehnologia aeronautica, primul Vespa de productie in masa, tinea foarte mult la atentia la detalii si la aerodinamicitate, plus acea caroserie de care spuneam ca era construita dintr-o singura bucata. Pana in 1950, Piaggio a vandut aproximativ 100.000 de exemplare a modelului Vespa. Pe parcursul anilor, Vespa a evoluat, primind motoare mai mari, mai stabile, mai puternice, designul evoluand si el intr-un timp relativ rapid. Cel mai mare motor folosit era unul de 200cmc. De-alungul istoriei pana in prezent, Vespa si-a pastrat in mare parte design-ul iconic care l-a consacrat, insa a devenit mai modern si mai matur. Pentru ca brandul Vespa a ramas pe piata pana in prezent, Vespa a lansat pe piata si un model electric, incepand cu 2019.

 

 

Desigur, si in lumea machetelor acest model clasic este nelipsit, iar in magazinul nostru se pot gasi mai multe variante ale acestuia, incepand de la primele modele pana la cele mai recente. Modelul Vespa 150 Super face parte si din colectia Motociclete de Legenda, cu numarul 13. Alte modele Vespa: https://magazinulcolectionarului.ro/catalogsearch/result/?q=vespa