Nu este prima data cand Maserati vine pe piata cu un supercar, acest drum fiind inceput in anii 2000, cu modelul MC12. MC12 era intr-adevar un supercar pe acelasi stil cu modele cunoscute precum Ferrari Enzo, ba chiar acesta este bazat pe un Ferrari Enzo, cu tenta de masina de circuit. Acesta avea desigur propulsie spate, motor amplasat in spatele soferului si a fost fabricat in 62 de exemplare cu tot cu cele destinate strict circuitului. Acesta avea un motor V12 de 6 litri si aproximativ 630CP.

Aproape 20 de ani mai tarziu, Maserati reintra pe piata supercarurilor cu un model complet nou, care mosteneste o parte din design-ul modelului anterior, insa devine o masina complet pentru strada care are un aspect relativ normal, fata de MC12. Maserati a lucrat mereu in stransa legatura cu Ferrari si nici de data aceasta nu face exceptie, insa proiectul este dezvoltat inhouse de catre Maserati. Maserati Innovation Lab este responsabil pentru dezvoltarea modelului MC20 si pe langa varianta de strada, promite si una pentru circuit, dar si una electrica. Modelul nou este fabricat exclusiv la fabrica din Modena si debuteaza rebrandingul marcii si noul logo, dezvaluite in septembrie 2020.

 

 

De data aceasta, vorbim despe un motor dezvoltat inhouse dupa cum spuneam, denumit "Maserati Nettuno 90°" si este in format V6 cu doua turbine twin si cilindree de 3.0 litri. Acest nou motor dezvolta tot 630CP insa teoretic cu o capacitate la jumatate fata de cel anterior. Acest model cu propulsie spate si motor amplasat la mijlocul masinii, vine cu o transmisie automata cu dublu ambreiaj. Acest motor are aceeasi arhitectura folosita si Ferrari pentru SF90 Stradale si de Alfa Romeo pe modelele Quadrifoglio.

 

 

Desigur a orice supercar, habitaclul este de tip monococ, practic avem o "capsula" construita solid din fibra de carbon, in jurul careia este construit sasiul, caroseria si motorul amplasat central. Acest habitaclu sau cockpit, cantareste doar 100kg, motorul 200kg, iar la dimensiunile sale, MC20 are sub 1500kg. Maserati declara ca modelul MC20 ajunge de la 0 la 100km/h in sub 2.9 secunde si poate atinge o viteza de peste 325km/h. Usile sunt de tip fluture, deci se deschid in sus.

 

 

Interiorul este unul cat se poate de minimalist, incat sa pastreze si tehnologia moderna si optiunile unei masini moderne si cat mai apropiate de una zilnica. Insa la orice supercar mai ales Ferrari si automat in cazul acesta un producator foarte apropiat de Ferrari, interiorul este orientat catre sofer sau chiar pilot. Modelul MC20 vine astfel cu 4 moduri de condus: GT, Sport, Corsa si Wet. Primul este pentru condusul normal de zi cu zi, care pastreaza sportivitatea specifica. Modul Sport transforma si duce MC20 spre modul de curse, dar totusi pastreaza eleganta si confortul Modul Corsa elimina cam toate restrictiile si lucrezi direct cu bestia din compartimentul motor, iar Wet ajuta ca, conditiile ceva mai extreme cum ar fi ploaia sa ramana in mare parte insesizabile.

 

 

Pe langa toate aceste specificatii tehnice si functii, optiuni, modelul MC20 este superb, design-ul si liniile modelelor italiene nu dezamgesc niciodata. Desigur, fiind un model iconic la baza si de referinta de astfel in industria auto, acesta a devenit si macheta. De reproducerea modelului la scara 1:18 s-a ocupat BBR Models, iar rezultatul este absolut super. Modelul este prezent in magazinul nostru in pachetul specific BBR Models, demn de pretul in care se incadreaza: cutia groasa, textilul fin care acopera macheta, platforma imbracata in piele si baza catifelata. Aceasta atentie la detalii propulseaza modelele BBR Models la cu totul alt nivel.

Maserati MC20 Blu Infinito (fabricat in editie limitata de 145 de bucati) si Maserati MC20 Rosso Vincente (fabricat in editie limitata de 72 de exemplare). Maserati are chiar un site de prezentare foarte interactiv si interesant de parcurs pentru a vedea si intelege modelul in toata splendoarea sa: https://www.maserati.com/international/en/models/mc20