A inceput sub numele de Automobiles Ettore Bugatti in Franta, in anul 1909 . Pe vremea aceea, Molsheim, Alsace apartinea de Germania. Inca de pe atunci, masinile concepute de italianul Ettore Bugatti, era cunoscute pentru frumusetea lor si pentru succesul lor din domeniul curselor. Modele iconice din acea vreme sunt: Type 35 Grand Prix, Type 41 Royale, Type 57 Atlantic si alte modele denumite Type 55.

Ettore Bugatti a murit in 1947, in timp ce fiul sau a avut o moarte prematura in 1939, astfel nu mai exista nici un succesor care sa duca mai departe numele de drept al fabricii. In 1950, Bugatti producea ultimul sau model auto din cauza problemelor financiare si era cat p-aci sa declare falimentul cand a fost cumparat pentru abilitatile de a construi piese de avioane.

 

 

Dupa mai mult de 2 decenii, un antreprenor italian a cumparat brandul Bugatti si l-a relansat ca producator de masini supersport exclusiviste, productia mutandu-se in Modena. Un deceniu mai tarziu, intervine in business gigantul care detine si in prezent brandul Bugatti, este vorba de Volskwagen. VW a refacut fabrica din Molsheim, Alsace.

Bugatti este cunoscut pentru modele sale de top care au rupt barierele performantelor. Este singura masina de serie care atinge viteze de peste 400km/h. Din cele mai cunoscute modele amintim: EB110, Veyron si Chiron.

 

 

 

Bugatti EB110 GT (poza jos) a fost prezentat inaintea erei Volkswagen si oferea un motor de 3.5 litri cu 4 turbine si aranjament de tip V12 al cilindrilor. Toate acestea erau propulsate de o cutie de viteze cu 6 viteze, tractiune integrala si versiunea cea mai puternica a modelului ajungea la peste 600cp. Initial, sasiul trebuia construit dintr-un aluminiu de tip fagure, insa decizia a fost modificata rezultand intr-un sasiu fabricat din fibra de carbon. Acest model a fost detinut si de Michael Schumacher.

 

 

Varianta moderna a brandului Bugatti s-a definit atunci cand a iesit pe piata cel mai cunoscut model al sau: Veyron. Veyron a fost construit intre 2005 si 2015 in foarte multe editii, imbunatit odata cu trecerea timpului la toate capitolele. Prima versiunea a avut un motor de 8.0 litri cu cilindri aranjati in forma W16 si 4 turbine. Setup-ul de pe vremea aceea producea 1001 cai putere. Ultima versiune de Veyron care a iesit pe linia de productie s-a numit: Veyron Grand Sport Vitesse La Finale (poza jos). Aceasta producea din acelasi motor, aproximativ 1200cp. Bugatti Veyron a mai fost denumit si 16.4, pentru cei 16 cilindri si cele 4 turbine. Oricare dintre modele trecea de suma de 1.5 milioane de euro. Bugatti Veyron foloseste anvelope special concepute pentru a rezista la viteza maxima a masinii, acestea fiind lipite de jante pentru ca datorita puterii, jantele s-ar fi invartit pe loc. Dupa 3 schimburi, Bugatti recomanda sa fie schimbate si jantele. La viteza maxima, rezervorul generos a lui Veyron, se golea in cel mult 10 minute.

 

 

Mai departe ajungem in prezent, cand Bugatti lanseaza succesorul suprem a lui Veyron, denumit acum Chiron. Chiron (poza jos) a fost prezentat pentru prima data in 2016 la Geneva si a fost rezultatul conceptului Vision Gran Turismo. Si acesta a primit pana in prezent destule editii limitate. Chiron are in mare parte aceleasi specificatii ale motorului: 8.0 W16 si 4 turbine, insa absolut totul a fost regandit pentru a duce puterea la nivelul urmator si pe langa asta, bineinteles, fiabilitatea sa. Motorul prezent sub capota lui Chiron, produce acum peste 1500cp, cu 299cp mai mult decat ultima varianta de Veyron si cu 499cp mai mult decat prima. Viteza acestuia creste si ea, ajungand de la 0 la 100 in 2.4 secunde, de la 0 la 200 in 6.5 secunde si de la 0 la 300 in 13.6 secunde. Viteza maxima constructiva este teoretic limitata la 420km/h, iar franarea de la aceasta viteza la 0, s-a putut realiza in aproape 10 secunde. Pretul de baza pentru noul Chiron incepea de la 2.4 milioane de euro. In 2018, Bugatti a prezentat modelul Chiron Sport, cu aceleasi specificatii, insa cu 18kg mai usoara. Un an mai tarziu, Chiron primeste versiunea 300+, cu o crestere de putere de 1600cp si alte variante in editie limitata. Ultima versiune de Chiron se numeste La Voiture Noire si este modificat pentru a comemora modelul clasic Type 57 SC Atlantic, diferentiandu-se vizual foarte mult fata de versiunea de baza. Aceasta versiune are un pret de 11 milioane de euro. Cea mai puternica versiune a fost testat pe circuit si a reusit performanta de a trece de 490km/h.

 

 

Bugatti este o creatie unica, este o masina ultra puternica care emana putere, atat prin performantele fizice, cat si prin pretul sau si clientii pe care ii are. Pe site-ul nostru gasiti cateva modele de Bugatti reproduse sub forma de machete la diferite scari:

Bugatti Type 57 Atlantic din 1937 la scara 1/18 de la Solido: https://magazinulcolectionarului.ro/bugatti-type-57-atlantic-1937-macheta-auto-scara-1-18-negru-solido
Bugatti 41 Royale din 1929, la scara 1/43 de la IXO: https://magazinulcolectionarului.ro/bugatti-41-royale-coach-weymann-1929-macheta-auto-scara-1-43-negru-cu-galben-ixo
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse din 2014 la scara 1/18 de la Rastar: https://magazinulcolectionarului.ro/bugatti-veyron-grand-sport-vitesse-2014-macheta-auto-scara-1-18-negru-cu-portocaliu-window-box-rastar
Bugatti Chiron din 2016m la scara 1/24 de la Welly: https://magazinulcolectionarului.ro/search/chiron