Daca in urma cu 80 de ani, nu exista, in prezent este un gigant al industriei auto, avand sub "aripa" o foarte buna parte din producatorii auto. Grupul Volkswagen detine acum producatori ca: Audi, Seat, Skoda, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Ducati, etc. Cum a ajuns Volkswagen sa aiba aceasta putere?

Totul a inceput in urma cu 83 de ani, cand un partid nazist din perioada respectiva a vrut sa introduca pe piata, "masina saracului". Da, nu este o aroganta, dar pe vremea respectiva masinile erau un lux, majoritatea nemtilor nu isi permiteau nici macar o motocicleta, iar masini aveau doar 1 din 50 de oameni. Pe vremea aceea, toti producatorii cunoscuti de astazi, incercau sa aduca pe piata "masina poporului", o masina accesibila si profitabila. Ferdinand Porsche, un cunoscut designer de automobile premium si masini de curse, incerca sa creeze un astfel de automobil in colaborare cu alti producatori care deja aveau puterea de a produce un automobil. In 1934, Adolf Hitler s-a implicat in aceasta initiativa, dand ordin pentru proiectarea unei masini basic, capabila sa transporte doi adulti si trei copii, la o viteza de 100km/h, dorind astfel ca toti cetatenii germani sa isi permita o masina, la pretul unei motociclete. Pentru ca majoritatea producatorilor nu putea duce acest proiect la final, neputand sa livreze o masina cu aceste caracteristici, la pretul acela, Hitler a sponsorizat constructia unei fabrici de masini, care sa foloseasca design-ul lui Porsche, cu mici rectificari. Primele prototipuri s-au numit KDF-Wagen si au aparut in 1938, urmand sa isi schimbe prefixul in Volks (popor). Ulterior a devenit Volkswagen sau altfel spus, Masina Poporului, lucru care nu s-a schimbat nici in ziua de astazi. Astfel dupa tranzitia la Volkswagen, Erwin Komenda a construit caroseria prototipului care urma sa fie acel Beetle sau Broscuta pe care o stim astazi. Era una din primele masini care au fost testate in tunelul cu vant, o metoda folosita de nemti pentru proiectarea avioanelor inca din 1920.

 

 

La inceperea razboiului, producatia de automobile destinate civililor s-a oprit, urmand sa se produca vehicule militare. Broscuta a primit numeroase utilizari, fiind transformata in autovehicul militari cu diverse tipuri de caroserie. Aproape de anii 1950, VW si-a revenit dupa perioada de razboi datorita unui fost angajat de la Opel. Acestia au inceput sa vanda in Statele Unite in 1949, urmand ca abia in 1955 sa ajunga pe piata americana oficial, astfel productia lui Beetle sau VW Type 1, a ajuns la 1 milion de exemplare. De atunci incolo, Volkswagen s-a extins in toata lumea: UK, Canada, Brazilia, etc. Pana in 1972, VW vanduse peste 15 milioane de exemplare din clasicul Beetle, chiar daca acestuia ii trecuse vremea si ramanea in urma cu evolutia.

 

 

In 1961, VW Beetle avea motor de 1.2 litri si 36 de cai putere din 4 cilindrii, urmand ca in 1966 sa primeasca un motor de 1.3 litri, in 1967 de 1.5 si in 1970 de 1.6. In anul 1969, VW a cumparat NSU Motorenwerke AG compania care detinea Audi la acel moment. Era vremea unui nou model care urma sa inlocuiasca vechiul Beetle, astfel in 1973 a aparut primul model de Passat, care era o versiune mai low cost a modelului Audi 80. Acesta a fost urmat de Scirocco in 1974, desenat de binecunoscutul designer de caroserii Giugiaro, dar si de masina poporului de astazi, Golf. Volkwagen Golf a dat nastere unei noi ere de automobile, fiind si astazi una dintre cele mai vandute masini din toate timpurile. In 1975 varianta mai mica a lui Golf a fost anuntata, acelasi Polo pe care il stim si in prezent. Intre 1974 si 1990, VW s-a extins peste tot, cu multe modele noi, astfel au luat nastere modelele din ziua de astazi: Passat, Golf, Polo, Jetta, Scirocco Coupe, dar si modelele de performanta cu sigla GTI. De atunci pana in prezent VW a tot achizitionat si alti producatori auto, devenind astfel al doilea cel mai mare concern din lume. Astazi in oferta VW gasim o buna parte din modelele anilor 1970: Golf, Passat, Scirocco, Jetta si pana de curand ultima generatie a modelului Beetle. Practic, modelul Beetle a iesit din productie, dupa 80 de ani de la aparitie. Se spune ca din cauza vanzarilor scazute, VW va renunta si la modelul Passat, una alt model lansat inca de la inceputuri. Un alt model care exista si astazi si a avut un impact pe vremea sa, este VW Transporter sau modelul T1 si T2 folosit de hipioti pe vremuri.

 

 

Printre machetele disponibile pe site-ul nostru puteti gasi o buna parte din modelele Volkswagen din prezent sau din trecut. Avem modele ca: Golf, Transporter (T1, T2, T3), Corrado, Beetle si New Beetle, Polo, dar si modele de raliu.