Primele modele cu adevarat moderne de la BMW au aparut la inceputul anilor 2000, iar despre acea era a producatorului s-a ocupat controversatul designer Chris Bangle. Este responsabil pentru toate modelele care au aparut dupa anul 2000, iar designul transpus in realitate de acesta, a ridicat multe sprancene atunci, dar si in prezent. Chris Bangle este responsabil pentru toate seriile acelor ani, insa in special i-au fost criticate modelele: seria 7, seria 6, seria 5, Z4, Z8. De data aceasta vom vorbi despre un model foarte rar, care era foarte scump chiar si pentru acele vremuri. Acest model special, are in prezent preturi chiar si triple fata de pretul initial.

A fost conceput ca mostenire pentru clasicul BMW 507 si a mentinut o silueta asemanatoare, transformata in designul modern al acelor vremuri. Vorbim despre BMW Z8, un model care chiar si dupa 20 de ani arata la fel futurist si diferit. Acest model era un roadster in adevarul sens si a fost fabricat intre 2000 si 2003. Cunoscut sub codul E52, acesta a fost tinut in faza de dezvoltare din 1993 pana in 1999. Mai mult de atat, echipa lui Chris Bangle, este compusa printre altii si din Henrik Fisker, care mai tarziu isi lanseaza propriile modele printre care si cunoscutul Fisker Karma. Inainte sa apara sub forma sa finala, in teste au functionat niste prototipuri sau concepte denumite Z07, acesta fiind foarte asemanator cu modelul 507. Acesta, dar si modelul final, au fost gandite pentru a minimaliza tot ce era modern la vremea respectiva, incat sa ramana cu o alura vintage, clasica.

 

 

Trecand la specificatii tehnice, un exemplar standard primea motorul care a fost folosit mai tarziu si la modelul M5 al generatiei E39, acesta fiind dezvoltat de divizia M. Vorbim despre un V8 de 4.9litri cu o putere maxima de 400CP. Motorul era pozitionat intre puntea fata si sofer, astfel incat distributia greutatii sa fie de 50/50. Acesta prindea "suta" in 4.2 secunde, intrecand la acest aspect si modelul Ferrari 360 Modena. Modelul Z8 folosea becuri de tip neon pentru semnalizari si stopuri, acestea fiind considerate mai rapide in aprindere fata de un bec standard cu halogen. Acelasi model in varianta Alpina, tunerul de lux sportiv al producatorului, a primit un motor de 4.8 litri tot in format V8, acesta venea doar cu o cutie automata cu 5 viteze si a fost folosit tot pe modelul E39, la varianta modificata de Alpina denumita B10 V8S.

 

 

Fiecare exemplar a fost livrat cu un hardtop, ceea ca il facea un roadster coupe foarte aratos, chiar daca designul principal era gandit ca un cabrio. BMW Z8 primea functionalitate destul de mare pentru acele vremuri, insa asa cum spuneam incerca sa ascunda aceste aspecte, astfel multe dintre ele erau integrate in aceleasi butoane. Spre exemplu, geamurile electrice si oglinzile electrice erau incorporate in acelasi set de comenzi. Ceasurile erau pe mijlocul bordului si nu in spatele volanului cum suntem obisnuiti. Pentru ca a fost gandit din start ca un viitor clasic, BMW a promis ca va asigura piese pentru 50 de ani. Fiind un model cu productie limitata, acesta a fost fabricat manual.

 

 

Pentru ca vorbeam de pret si de productia limitata, acesta s-a lansat la un pret incepand de la aproximativ 130.000 de euro si a fost fabricat in 5703 exemplare, cele mai vandute fiind in 2001. Ultimele exemplare au fost vandute in 2006, iar cele mai noi valorea acum peste 300.000 de euro. Modelul BMW Z8 este si in magazinul nostru la scara 1/24, acestea fiind replicate de MotorMax, un producator de buget care produce machete foarta accesibile.