Prin colectionari cunoastem pasionati din fiecare categorie. Unii sunt pasionati de avioane, unii de elicoptere, unii de masini sport, altora le place sa construiasca, multi sunt pasionati de autobuze sau camioane, dar sunt si cei care colectioneaza masini de epoca.

Cand vorbim de masini de epoca, chiar ne referim la cele de epoca care nu au treaba cu modelele mai moderne. Desigur, toate modelele imbatranesc si ajung sa poata fi numite cumva masini de epoca, dar nu cred ca cele mai moderne vor avea aceeasi imagine sub aceasta denumire. Da, masinile alea de epoca cu ditamai grila in fata, care de fapt este radiatorul de apa si toate cele care au aparut in perioada aia. Unul dintre cele mai cunoscute modele care au ramas in istoria automobilistica si prima masina de serie pentru publicul larg la un pret accesibil, este legendarul Ford Model T, acesta aparand in 1908. Inainte de acesta, producatori precum Karl Benz au scos pe piata anumite modele de "masini" cu roti si motor. Am pus in ghilimele pentru ca acum nu le putem numi masini, dar la timpul lor au fost niste opere de arta superbe, acum majoritatea fiind prin muzee sau la colectionari.

Aceste masini pe care acum le numim "masini de epoca" au existat pe piata cam pana la jumatatea anilor 30, cand producatorii, viziunile si tehnologia au inceput sa avanseze. Astfel masinile au inceput sa devina mai moderne, sa prinda alte forme, alte trenduri. Deja in 1950, masinile au inceput sa aiba formele "masinilor clasice" de astazi. Pana prin anii 1990 putem vorbi despre masini clasice, cele mai noi de atat sunt inca numite "masini vechi" care au desigur farmecul lor in functie de model. Nu toate masinile vechi, clasice sau de epoca au avut un impact asupra istoriei.

In articolul nostru de acum ne limitam la masinile de epoca. Incepande la clasicul model Model T la diferite scari si in diferite forme de caroserie, pana la Bugatti, Cadillac, Buick, Chevrolet, Citroen, Fiat, Audi si multi alti producatori care exista din acele vremuri.

Printre cele mai noi modele care ne-au ajuns in stoc amintim:

Citroen Traction 11B - acesta avea un motor de 1.9l si a fost construit in 1937, producand 46 de cai si putea ajunge pana la 110km/h

Fiat 508 - numit si Balilla, a fost o masina compacta fabricata in 1932, cu motor de 1.0l si o cutie manuala cu 3 viteze, acesta putand sa ajunga pana la 80km/h cu cei 30 de cai putere ai sai. Caroseria era de tip coupe (2 usi).

Audi 225 Roadster - poate cea mai de calitate, precisa, complexa si detaliata macheta la scara 1:18 din seria de masini de epoca si nu numai este acest model superb de Audi. Macheta este oarecum semi-construibila, avand foarte multe piese care se monteaza cu mini accesorii care vine in pachet. Este o opera de arta atat ca macheta, cat si ca masina reala. Produsa incepand cu 1935, cu un motor de 2,257cmc si o putere de 55 de cai putere, Audi 225 putea ajunge pana la 105 km/h.

 

 

Skoda Superb 913 - Modelul 913 este a 4 a generatie de Skoda Superb din acele timpuri si a aparut in 1936. Aceasta avea un motor in 6 cilindri de aproape 3000cmc si mai multe tipuri de caroserie: limuzina cu 6 sau 7 locuri, sedan cu 5 locuri si coupe cu 5 locuri. Acelasi model a fost folosit si pentru alte tipuri de caroserii devenind si ambulanta si dubita si pick-up. Producatia s-a terminat in 1939, iar ultimele motoare au avut capacitatea de 3140cmc.

Cadillac 341B - Cadillac a fost fondat de o parte a grupului Henry Ford in 1902. Acestia si-au creat o reputatie pentru eleganta artistocratica, frumusete si personalitate. In 1928, Cadillac a anuntat un nou motor de 5.6l si 90 de cai putere, acesta fiind pus initial pe modelul 341B. Toata masina avea peste 2 tone cu o cutie manuala in 3 viteze.

Mercedes Benz 260D - Printre primele masini de epoca mai moderne de la Mercedes, aceasta a fost construita intre 1936 si 1940 cu un motor de 2.5l diesel, avand o putere de 45 ce cai putere si o viteza maxima de 95km/h

Rolls Royce Wraith Empress - Este primul Rolls Royce de dupa razboi , fabricat intre 1946 si 1958, pe vremea cand Rolls Royce si Bentley erau aceeasi cam aceeasi companie. Acest model a avut mai multe motorizari in decursul anilor, de la 4.3l pana la 4.9l si cutie manuala cu 4 viteze sau automata incepand din 1952.

Pe langa aceste masini de epoca, avem si modele deosebite asa cum va spuneam la inceput, printre care unul dintre primele automobile contruite vreodata: Mercedes Benz Patent Motor Car din 1886. Acesta era practic o tricicleta cu motor si bancheta, insa deosebit atunci si mai ales acum.

Modelele enumerate sunt doar o mica parte din ceea ce gasiti pe site-ul nostru, diferind in calitate, complexitate, scara, ambalaj. Toate masinile din categoria celor de epoca le gasiti aici: https://magazinulcolectionarului.ro/machete/auto?auto_tip=113&product_list_order=new

Masinile de epoca sunt niste exemple si exemplare superbe ale unei ere demult apuse, dar raman la fel de superbe acum cand au chiar si mai mult de 100 de ani vechime. Cine detine astfel de exemplare este un om norocos, un colectionar priceput sau bogatasii lumii care detin colectii intregi de modele auto.