Ne indreptam spre era electrica, putin cate putin, iar producatorii ofera deja majoritatea cel putin un model electric in totalitate. Parerile sunt oarecum impartite totusi, multi spun ca viitorul sunt masinile pe baza de hidrogen. Ca sa revenim la cele electrice, Tesla a fost iPhone-ul industriei si a dat startul si interesul spre variantele electrice.

Multi au profitat de aceasta tranzitie si au lansat fel si fel de concepte impresionante, care, spun ei, ca ilustreaza viitorul. Am trecut de la butoane pe tot bordul, la tablete cu touchscreen, am schimbat oglinzile laterale cu camere video, care ruleaza pe mici ecrane in interiorul masinii cam in pozitia in care te-ai uita la oglinzi. Ceasurile de bord au devenit ecrane digitale interactive, iar oglinzile laterale pot fi afisate acolo atunci cand dai semnal. Toate astea, multe alte inovatii si evolutii ale tehnologiei, le vedem in noile generatii de masini. Chiar mai mult, chiar si modelele de la Dacia care urmeaza sa se lanseze in curand, vor avea tehnologii precum parcare autonoma sau asistare fata de vehiculele din fata sau lateral. Chiar daca este facuta in mare parte de Renault, una dintre cele mai ieftine de pe piata, va avea astfel de optiuni. Am avansat, suntem acolo unde acum 15 ani credeam ca ramane la stadiul de film sau concept.

Peugeot, printre altii, face parte din unul din cele mai mari concerne ale industriei auto: PSA. Din acest grup fac parte alti producatori de renume: Citroen, Opel, etc. O aparitie foarte interesanta pe la saloanele auto, a fost si este in continuare din 2018, Peugeot e-Legend. Un concept complet functional care transforma iconicul Peugeot 504 in ceea ce cred designerii si vizionarii de la Peugeot ca o sa arate viitorul modelelor sale. Deja multe din elemente sunt imprumutate pe modelele de serie si probabil urmeaza si mai multe in viitor.

 

 

Peugeot e-Legend Concept este un vehicul complet electric cu un design futurist, dar in acelasi timp foarte retro si a fost dezvaluit la Paris Motor Show in 2018. Nu are nici macar manere, ci se deschide pe amprenta sau cu deja invechita tehnologie Keyless Entry. In interior nu exista un bord si exista posibilitatea sa nu exista nici macar un volan, atunci cand il folosesti in modul autonom. Mai mult de atat, totul interior este interactiv si robotizat. In locul bordului este un gigant ecran curbat de 49 inch (ai televizor asa de mare acasa?) pe care poti vedea toate informatiile si harta, ba chiar te poti si juca atunci cand pilotul automat intra in vigoare. Altfel, bordul si volanul se rabateaza mecanizat in interiorul caroseriei si dispar sau apar, in functie de cum ai nevoie de el. Oglinzile se pun acum in ghilimele, pentru ca sunt pe baza de camera video. Luminile sunt complete pe baza de led si laser, iar design-ul dupa cum am spus este cu totul altceva. De sunetul de la interior, s-a ocupat binecunoscutul producator audio Focal.

 

 

Nu are rost sa o laudam mai mult, pe noi ne-a impresionat foarte mult si va aratam undeva printre randurile acestui articol, review-ul de pe Youtube care ne-a placut cel mai mult.

De ce v-am povestit despre acest model? De curand l-am primit si noi sub forma de macheta, reprodus de OttoMobile la scara 1/18. Foarte detaliat si calitativ, Peugeot e-Legend Concept face parte din categoria machetelor premium statice, ceea ce inseamna ca s-a pus accent foarte mare pe detalii, eliminand elementele mobile.

 

 

Peugeot e-Legend Concept poate fi vazut in showroom-ul nostru din Bucuresti si/sau comandat de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/peugeot-e-legend-concept-2019-macheta-auto-scara-1-18-argintiu-ottomobile