Este considerata cea mai populara si vanduta camioneta americana si poate chiar din lume. Chiar daca si europenii au primit anumite modele de astfel de autovehicule, modelul despre care vorbim acum inca nu a ajuns oficial la noi. Are la activ nu mai putin de 14 generatii, ceea ce trebuie sa spuna multe si se fabrica din anii '40. Gama F de camionete de la Ford include o varietate mare de modele, incepand de la o simpla camioneta, la o camioneta apropiata de marimea unui camion, dar care face parte tot din aceeasi serie.

Lansata initial in 1948, Ford a lansat acest Bonus Built dupa ce abia iesise din productia de vehicule militate dupa razboi. Cand productia de vehicule civile a revenit pe piata, Ford a folosit o platforma ca aceeasi de pe vehiculele militare pentru a lansa pe piata un nou model. Ulterior s-a schimbat si platforma, devenit astfel un model de sine statator. Primele modele erau denumite F-1, F-3 sau F-4, F-5, F-6 pentru caroseriile mai mari (imagine jos). Totodata motorizarile incepeau de la 3.7 litri cu 6 cilindri in linie, pana la 5.5 litri V8, iar puterile produse, hmm acum ai rade, dar incepeau de la 95cp, pana la 155cp. Aceste puteri pot fi produse acum de motorizari de 1.0 litri cu 3 cilindri.

 

 

Pe parcursul celor 14 generatii, Ford F Series a trecut prin toate etapele evolutiei si toate tendintele auto ale vremurilor respective, transformandu-se de la masina de epoca la modele clasice, pana la cele moderne pe care le stim acum. Daca vorbim chiar de prezent, Ford a prezentat primul model din aceasta serie in varianta electrica. Ajungem rapid la penultima generatie, cea construita intre 2015 si 2020, pentru ca avem si niste machete reproduse dupa aceasta. Modelul F-150, cel mai mic, dar si cel mai raspandit, a fost introdus in 2015 dupa ce in 2013 a fost anuntat la Detroit Auto Show ca Ford Atlas Concept. Noul design s-a patrat in parte si la productia de serie. Noua generatie primeste multe imbunatatiri la fiecare capitol, este mai usoara cu 340kg si toata caroseria a fost inlocuita cu panouri din aluminiu, fata de otel, sasiul ramanand din otel dur. Ford F-150 din 2015 a fost si primul pickup care a introdus cruise control adaptiv.

 

 

Acelasi model a primit si imbunatatiri la capitolul motorizri, eliminand de pe piata anumite motorizari mai vechi, astfel reducand si cilindreea celor noi. Cel de 3.7 litri V6, a devenit un 3.5 litri V6 si a fost introdus un 2.7 litri V6 pe langa acesta. Cel de 6.2 litri V8 a fost inlocuit de 5.0 litri V8, iar singura modalitate de transmisie a fost o cutie cu 6 viteze automata. In 2018 a aparut primul facelift si modelul Raptor, iar motorizarile au fost din nou modificate. Cel de 3.5 litri despre care vorbeam mai sus, a devenit un 3.3 litri V6, iar modelele EcoBoost V6 si V8 au primit o cutie automata cu 10 viteze si tehnologia Start/Stop. In 2018, pentru prima data la acest model, Ford introduce o motorizare diesel, dintr-un 3.0 V6 si 250cp, imprumutat din concernul PSA si Jaguar Land Rover. In plus noi reglementari au facut necesara introducerea unor tehnologii importante, asistare la coliziune cu detectare a pietonilor si cruise control adaptiv cu oprire automata si reluare a vitezei.

Astfel de modele sunt disponibile si pe site-ul nostru sub mai multe forme: F-150 standard, F-150 Raptor si F-150 Shelby Super Snake.