Barkas B1000 este un model de autovehicul comercial produs în Germania de Est între anii 1961 și 1991. Cu o capacitate de încărcare de 1 tonă și un interior spațios, Barkas B1000 a devenit un simbol al industriei auto din DDR.

Istorie și design

Modelul B1000 a fost conceput ca un înlocuitor pentru modelul Barkas V901/2, care era o versiune modernizată a unui autovehicul prebelic. Producția a demarat în 1961 cu varianta furgonetă, urmată de varianta microbuz în 1964 și de varianta pick-up în 1965.

Designul lui Barkas B1000 era caracterizat de o caroserie autoportantă, cu motorul montat în partea frontală și tracțiune pe roțile din față. Suspensia independentă era o caracteristică neobișnuită pentru un vehicul comercial din acea epocă.

[caption id="" align="aligncenter" width="1398"] Copyright: modelgaraz.cz[/caption]

Motorizare

Barkas B1000 era echipat cu un motor Wartburg cu 3 cilindri în doi timpi, de 900 cmc sau 1000 cmc. Motorul era cunoscut pentru simplitatea sa și robustețea sa, dar era și destul de zgomotos și poluant.

Utilizare

Barkas B1000 a fost utilizat pe scară largă în diverse domenii ale economiei est-germane, de la transportul de mărfuri la ambulanțe și vehicule de intervenție. De asemenea, a fost exportat în țările din Blocul Sovietic și chiar în unele țări occidentale.

Moștenire

Producția lui Barkas B1000 a fost oprită în 1991, după reunificarea Germaniei. Modelul a fost înlocuit cu modele mai moderne de la producători occidentali. Cu toate acestea, Barkas B1000 rămâne un simbol al industriei auto din DDR și este apreciat de mulți pentru simplitatea sa și robustețea sa.

Câteva curiozități despre Barkas B1000:

  • Era cunoscut sub porecla "Trabantul cu coadă".
  • A fost utilizat ca vehicul de poliție, ambulanță și chiar mașină de pompieri.
  • Au fost produse aproximativ 175.000 de exemplare.
  • Există un club de pasionați de Barkas B1000 în Germania.

Concluzie

Barkas B1000 a fost un model important în istoria automobilului est-german. A fost un vehicul robust și fiabil, care a servit diverse nevoi ale economiei est-germane. Astăzi, Barkas B1000 este un simbol al epocii comuniste și o curiozitate pentru mulți pasionați de automobile.