Intre 1926 si 1930 a fost fabricat unul dintre cele mai rare modele de Bentley din istorie care si-a luat "porecla" de la unul dintre cei mai cunoscuti piloti ai echipei de curse Bentley Motors Ltd. Facand parte din grupul Bentley Boys, Woolf Barnato, a castigat 3 titluri la 24 Hours of Le Mans si a poreclit modelul Bentley Speed Six, Blue Train.
Speed Six a fost introdus in 1928 fiind o versiune mai sportiva si de curse (fara plafon), a modelului 6 1⁄2 Litre. Avea un motor cu o putere de putin peste 180CP si diverse modificari fata de versiunea de baza pentru o putere si o stabilitate mai buna. In 1930, Barnato a concurat cu un astfel de Speed Six impotriva unui... tren, Blue Train. Acesta a reusit sa ajunga la destinatia din Londra, inainte ca acest tren sa ajunga in statia Calais din Franta. Aceasta cursa nu este unica, ci o traditie intre anii 1920 si 1930, pe cand anumite grupari de masinisti si pasionati isi foloseau propriile masini sau masini cu sponsorizare pentru a intrece faimosul "Le Train Bleu" intre Calais si French Riviera. Scopul era de a compara performantele automobilistice din acele vremuri cu puterea si libertatea unui tren care are practic un drum fara obstacole.
Bentley Speed ​​​​Six Blue Train a fost pilotat de Woolf Barnato si a invins faimosul Train Bleu de la Coasta de Azur până la Calais. In 2015 un remake al faimoasei curse de la Car Magazine, l-a avut drept model pe Bentley Continental GT3-R, abia a reusit sa aiba un rezultat asemanator ca a lui Barnato din anii 1930.Exista si o asa zisa legenda despre exemplarul folosit in acea cursa, si aceasta spune ca este posibil sa fi fost un Speed Six construit de designerii de caroserii Gurney Nutting, un coupe cu plafonul lasat foarte mult, inspiratie si pentru Bentley-urile din prezent. Sau...sa fi fost exemplarul personal construit de Mulliner. Proprietarul actual al exemplarului Gurney Nutting Speed Six spune ca acesta a fost finalizat dupa data cursei, si nu avea cum ca acesta sa fie folosit in acea cursa. Exemplarul folosit in cursa putea sa fie doar modelul in 4 usi de la Mulliner pe care Barnato il detinea pe langa multe alte modele Bentley.Woolf Barnato a fost considerat cel mai reprezentativ membru al grupului Bentley Boys, fiind un pasionat impatimit, un om generos si dedicat motorsport-ului, devenind astfel Presedintele Bentley Motors in 1926, cand compania se chinuia financiar. Acesta avea si o avere mare, castigata din minele de diamante din Africa de Sud.

 

 

 

 

Altii care au vrut sa isi demonstreze competentele pe aceasta cursa au avut de furca cu Barnato, care a pus pariu pe 200 lire in vremea aceea ca va reusi sa intreaca trenul pana la Calais. Acestia nu au acceptat pariul, insa a doua zi dupa-masa, Baranto a pornit cursa de unul singur, a plecat cu amicul sau Dale Bourne pentru a intrece faimosul tren. Intre Cannes si Lyon au intampinat ploaie abundenta, au pierdut timp in noapte cautand punctele de alimentare pe care le avea aranjate, iar inspre Paris au dat de ceata sau chiar si o pana folosind singura roata de rezerva. Acestia au ajuns intr-un final la Calais la 10:30 dimineata. Practic au facut aproape 1000km in 17 ore, cu o viteza medie de 70km la ora, tinand cont si de conditiile intampinate. Barnato a ajuns in Calais atat de devreme fata de tren, incat a decis sa continue spre Londra. Dupa un total de aproximativ 2100km cu multe piedici, un canal de trecut cu un vapor pe aburi si multe opriri, acest faimos Speed Six a fost parcat in fata clubului sau din Londra, la 15:30, iar la 4 minute dupa asta, trenul a ajuns in Calais.

 

 

 

 

 

Chiar daca a castigat practic un pariu cu el insusi, iar autoritatile franceze au amendat Bentley Motors cu 160 lire pentru curse ilegale pe drumuri publice si a exclus Bentley de la salonul din Paris in 1930, Barnato si-a demonstrat nebunia si a intrat astfel in istoria pe care o povestim acum. Se spune ca Bentley Speed Six a fost modificat pentru aceste curse pana la 200CP cu alta compresie la motor, iar cele poreclite si folosite in acea cursa au fost doar 2 la numar, considerand legenda celor 2 exemplare. Speed Six Blue Train Match din 1928 a fost replicat de Brumm sub forma de macheta la scara 1/43 si a ajuns in magazinul nostru in vitrina cu postament.