Este greu de imaginat ceea ce trebuie să fi fost  la începutul erei feroviare, când ne uităm la căile ferate de astăzi, cu trenuri confortabile și moderne care rulează la viteze ametitoare. În general, trenurile
alergați la timp, agendele incarcate și navetiștii se supără atunci când trenul lor intarzie cu cateva minute. Prin urmare, este dificil de asimilat noțiunea că un tren călătorește 30 de mile într-o oră și jumătate,  odată aceasta era considerată a fi fost nesăbuita!
Aceste locomotive magnifice cu abur le putem vedea în muzee, cum ar fi Muzeul Național al Căilor Ferate din York, unde sunt toți descendenții, ca cea mai renumita locomotiva cu aburi a tuturor timpurilor,
Racheta lui Stephenson.
Rocket-ul lui Stephenson si-a făcut apariția în 1829, o vreme când nu a existat nici o experiență reală de conducere a locomotivelor cu aburi sau a locomotivelor pe căi ferate operaționale. Locomotivele erau predispuse la eșec și au existat multe accidente, unele grave, inclusiv explozii ale cazanelor, cu multe pierderi de oameni buni, omorâti accidental.

Intre Liverpool și Manchester  calea ferată  a fost deschisă în 1830. A fost prima linie  de cale ferata din lume "inter-oraș" care transporta pasageri. Înainte de aceasta, existau doar căile ferate, primitive și greoaie.

Locomotivele - adesea cu volante imense sau piese în mișcare ale acestora semăna cu un razboi de tesut, care rulau de-a lungul platourilor ușor așezate,
ca si în cazul unui cărucior cu patru roți, vagoanele erau trase la caratul cărbunelui de la mina la căile navigabile pentru transportul maritim.
Ceva cu totul mai durabil, de lungă durată și poate sa  funcționeze la viteze mai mari era necesar.

Directorii executivi ai societatii nou formate, compusa din asocierea a unor bancheri, comercianți de transport maritim și proprietarii de mori din Liverpool și Manchester, l-au numit pe George Stephenson să studieze o rută între cele două mari orașe pentru ei.  Stephenson a facut acest lucru, după umilire în public si o partida de box în timpul ședinței pentru Dl. parlamentar Bill.
Lui Stephenson  i sa dat oportunitatea sa arate adevăratul său talent în constructie de cale ferată.

Locomotiva sa V ' în Newcastle-upon-Tyne a fost bagata in productie si au fost construite mai multe locomotive, sub supravegherea fiul lui Robert,  pentru la Nord-Est Collieries al Res. Din acest moment fiii lui Stephenson au intrat într-o competiție pentru final, construind cea mai puternica și mai rapida locomotiva pentru noua cale ferată .

Racheta a fost intrarea lor ...

Sursa: Locomotive Celebre stars Nr. 1 - Stephenson's Rocket  - Amercom

 

Astazi va prezentam Colectia "Locomotive celebre stars"! Colectia Locomotive Celebre Stars, este o continuare a seriei Locomotive Celebre, aparuta in Romania, editata de Amercom si pusa la dispozitia publicului din
Romania, doar in magazinul nostru. Revistele din categoria Locomotive celebre Stars sunt preponderent in limba engleza si fiecare revista este infoliata impreuna cu macheta prezentata . Aceasta colectie de machete, va prezinta in paginile fiecarei reviste un scurt istoric al modelului prezentat in fiecare aparitie. Descrierea, epocii de varf a locomotivelor cu aburi se face intr-un mod foarte placut si in plus sunt prezentate si cateva schite tehnice despre modelul prezentat. Revista este insotita si de macheta de locomotiva, la pretul de 40.95 lei. Pe rafturile magazinului nostru puteti gasi colectia Locomotivele lumii, Locomotive celebre si Locomotivele celebre stars, unde veti putea gasi o gama variata de modele incepand cu anii 1800 pana tarziu in anii 1900. Va invitam in magazin sa treceti in revista machetele disponibile.