Cand vorbim de Lamborghini, ne gandim numai la motoare V10 si in principal clasicele V12. Producatorul anunta de curand sfarsitul acestei era, tranzitia catre hibride si intr-un viitor destul de apropiat spre electrice. Stim deja ca electricele de performanta pot ajunge la niste puteri impresionante, la fel si in cazul sprintului de la 0 la 100 sau chiar si din miscare.

Primul model care a intrat in productia de serie oficiala, este Lamborghini Sian. Zilele trecute, producatorul a anuntat un alt model hibrid, de data asta nu este in totalitate nou, pentru ca recreaza varianta moderna a clasicului Countach, cel mai reprezentativ al erei post moderne al supercarurilor.

La fel ca si Countach, Sian este construit pe platforma lui Aventador, insa are alt design exterior si interior. A aparut pe 3 septembrie 2019, iar cele 63 de unitati au fost vandute dinainte de prezentare. Lamborghini lanseaza anumite modele separate de cele de serie in editii limitate. Sian vine de la "flash of lightning" si are in plus pe langa motorul V12 de 6.5 litri si un sistem hibrid. Nu va ganditi ca este un model care consuma putin, motorul electric este gandit doar pentru a elimina orice fel de intarziere a motorului termin la plecare. Astfel, acel lag care apare la plecarea de pe loc pana motorul termic ajunge la cuplu, dispare datorita celui electric care are cuplu instant. 774 de cai putere pentru cel termic, plus inca 34cp cel electric, ajunge la o putere hibrida de 808cp. Aceasta putere se distribuie printr-o cutie manuala automatizata, speciala, cu 7 viteze. Motorul este dispus desigur central, iar tractiunea este integrala. Sian preia design-ul conceptului Terzo Millenio, desenat de Marcello Gandini.

 

 

Asa cum spuneam, Lamborghini Sian este limitat la 63 de exemplare, acesta fiind anuntat si in varianta Roadster cu doar 19 exemplare. Modelul este intitulat si FKP 37, initialele lui Ferdinand Karl Piech directorul Volkswagen si 1937 anul sau de nastere. Nici acel 63 nu este la intamplare, 1963 fiind anul in care Lamborghini a introdus primele proiecte de downforce modern, iar acest numar 63 este bineinteles vizibil pe aripile din spate care au o forma asemanatoare unui eleron.

Culoarea de lansare initiala a fost numita "electric gold", un fel de auriu verzui electrizant, insa Sian poate fi fabricat pe comanda si in alte culori. Pe magazinul nostru se gasesc doua variante de Sian la scara 1/18, cel in varianta oficiala si unul in doua culori cu numarul 63 ca decal.