Marea Britanie, tara in care s-a lansat unul dintre cele mai cunoscute branduri de motociclete din lume. Nu este cel mai raspanit, dar face parte din categoria cunoscatorilor, fiind un brand mai exclusivist. Vorbim despre Triumph, brandul moto intrat pe piata in 1983. Acestia au produs de-a lungul activitatii lor, modele de strada, clasice, cruisere, ba chiar au intrat si in era celor electrice.

Printre multe modele care ar putea fi aduse in discutie vorbim acum de unul lansat initial în 2006, Triumph Daytona 675. Este o motocicletă din categoria sport, cu trei cilindri si o capacitate cilindrica de 675cmc. A înlocuit Daytona 650 care avea patru cilindri si s-a dovedit a fi remarcabil de ușoară, agilă și puternică. Cu o putere maximă de 128 CP, a fost foarte rapidă și a avut mult succes în fața concurenței japoneze la categoria 600cmc. În 2016, Triumph a încetat producția modelului de bază Daytona 675, citând scăderea cererii pentru motociclete super sport și standardele europene de emisii din ce în ce mai stricte. Triumph a continuat să producă modelul Triumph Daytona 675R până în 2018. Modelul Daytona ar putea reveni pe viitor, conform unor zvonuri care roiesc pe platformele de profil.

 

 

Dezvoltarea modelului Triumph Daytona 675 a început în anul 2000, după lansarea modelului TT600 cu patru cilindri. TT600 a fost prima motocicletă sport modernă de greutate medie de la Triumph, dar s-a luptat să concureze cu motocicletele supersport japoneze de 600 cmc. Astfel, Triumph a decis să fabrice o motocicletă mai apropiată de valorile sale tradiționale, luând decizia tehnică crucială de a adopta un propulsor cu trei cilindri, în loc de unul cu patru cilindri ca la TT600. În 2001, la scurt timp după finalizarea modelului Triumph Daytona 955i cu motor cu trei cilindri similar, Triumph a început analiza tehnică pentru a calcula greutatea, performanțele motorului în ceea ce privește puterea și cuplul. Mulțumit de cifrele obținute, proiectul a trecut la faza de concept complet în martie 2002. Lucrările inițiale de dezvoltare a șasiului au fost realizate folosind un șasiu Daytona 600 tăiat. Triumph a mutat ampatamentul, a ajustat unghiul sasiului și a modificat rezervorul. Această nouă configurație a prezentat performanțe mai bune decât Daytona 600 original, formând o bază de comparație cu motociclete concurente precum Kawasaki Ninja ZX-6R și Honda CBR600RR. Deși dezvoltarea motorului nu fusese finalizată, testele computerizate au continuat cu ajutorul datelor colectate in tot acest timp. Lucrările de proiectare pentru Daytona 675 au continuat, producând un design preponderent negru bazat pe Daytona 600. Cu toate acestea, modelul inițial a fost eliminat, deoarece marile modele britanice din anii 1960 aveau "un design curbat fluid - fără margini agresive unghiulare ascuțite". Un membru al echipei de ingineri a realizat un desen conceptual al modelului 675 ca motocicletă naked. Stilul s-a bazat pe acest desen conceptual și pe cel al modelului anterior T595. Dezvoltarea stilului a continuat în cadrul companiei, rămânând aproape de spiritul designului Triumph anterior. Grupurile de cercetare a pieței, formate din diferite clase de motocicliști, au ales cel din urmă design al motocicletei, care a fost rafinat și adoptat pentru producție.

 

 

Motorul nou dezvoltat a fost testat pentru prima dată pe un dinamometru în mai 2003. A urmat rapid dezvoltarea finală care a combinat stilul, motorul și șasiul într-un prototip. Testarea prototipului a început la sfârșitul anului 2004. Daytona 675 a fost lansat oficial la NEC International Motorcycle and Scooter Show din 2005. Revista Bike din Marea Britanie a avut parte de un test exclusiv înainte de lansarea oficială, impresionând pilotul de test al revistei. Revista a declarat-o "cea mai bună motocicletă sport britanică din toate timpurile" și "posibil una dintre cele mai bune motociclete sport din toate timpurile". Daytona 675 a câștigat categoria Supersport pentru Masterbike 2006 (terminând pe locul trei la general), și a câștigat din nou în 2007.

 

 

Modelul a primit multe revizii si imbunatatiri in toti anii sai de productie, iar prin 2011 a primit si o varianta R, mai buna pe suspensie si frane, dar si mai usoara. Pana in 2014, Daytona 675 primea ABS, iar modelul R a fost fabricat pana in 2018. Acest model interesant al britanicilor a fost reprodus si sub forma de macheta, acesta aparand in cadrul colectiei Motociclete de Legenda. Macheta la scara 1/18, se poate comanda din magazinul nostru, impreuna cu multe alte modele moto din toate categoriile.