Legendarul BMW "Ursulet" a avut cam ca mai seriile din portofoliul producatorului si versiuni mai speciale decat cele oferite de BMW. V-ati prins despre ce vorbim? Alpina.
Alpina este un brand care modifica modele deja existente dupa bunul plac, insa, cu bun gust, modern, luxos si finut. Acestia modifica masinile respective si la capitolul performanta, ceea ce de cele mai multe ori duce modelele standard la alt nivel, chiar mai ridicat decat deja performantele modele "M". Un alt aspect al ultimei idei, este ca Alpina modifica si modele diesel.
Chiar daca BMW a scos modelul M3 al celebrului E30 "Ursulet", Alpina a venit cu o varianta mai peformanta, ba chiar a modificat si variante cabrio. Odata cu lansarea modelului E30, Alpina s-a concentrat pe motoarele cu 6 cilindri, fata de cele cu 4 cilindri cu care lucra in trecut, folosind astfel acelasi motor la toate variantele. Primele modele de E30 Alpina au aparut inainte modelului M3 si astfel variantele lor nu mai erau "de performanta". Primul model de M3 avea 190CP, iar la momentul respectiv exista o varianta Alpina denumita C1 2.5. Astfel au lansat modelul C2 2.7 care producea 210CP. Acelasi model a primit si o subvarianta denumita Allrad, fiind astfel primul model Alpina cu tractiune integrala, motorizarea fiind dezvoltata pe 325e.
Din acest model s-au tras din altele asemanatoare dar exclusive altor regiuni: B6 2.7 in Japonia, 325iS in Africa de Sud. Intre 1986 si 1988, Alpina a construit aproximativ 110 exemplare ale lui C2 2.7 si 52 de exemplare ale lui C2 2.7 Katalysator. Cel din urma fiind un mode cu catalizator si "doar" 204CP.
Modelul Alpina C2 2.7 din 1986 a fost replicat de Model Car Group (MCG), la scara 1/18. Machetele sunt in varianta decapotata si sunt de tip sealed, in doua culori.