Totul a inceput in 1973, cand Porsche anunta modelul 911 Carrera RS3, un model care a consacrat si denumirea Carrera si incepea o noua era inspre modelele de performanta duse peste limita "normala". Daca vorbim despre un Porsche, cu siguranta intelegem performanta, insa acestia ofera modele si mai performante carora le ofera anumite denumiri, multe dintre ele ramanand iconice si in prezent.

Cel mai cunoscut model de la Porsche ramane in istorie sub denumirea de 911, insa acest model de performanta GT3 a fost de-a lungul timpului folosit si pentru modele ca 996, 997, 991, 992, dar si in motorsport. Primele modele au inceput prin anii '90 si au continuat pana in prezent, cand ajungem la "the ultimate machine". Porsche 911 GT3 din 2022 este varful de gama a celor de la Porsche si vine cu un motor de 4.0 litri cu 6 cilindri si produce pana la 510CP la 8400 rotatii pe minut. Porsche declara ca acesta poate face sprintul 0-100 in 3.4 secunde. Acesta a fost lansat in februarie 2021.

 

 

Modelele Porsche sunt cunoscute pentru silueta pastrata de-a lungul istoriei, aceasta evoluand design-ul in ceea ce vedem azi, insa forma ramane neschimbata. Modelul GT3 primeste si un eleron gandit special de inginerii care s-au ocupat de aerodinamica si serveste in a oferi cel mai corect downforce pentru specificatiile, puterea si marimile masinii. Modelul GT3 vine cu cutie automata cu 7 viteze si dublu ambreiaj sau cu una manuala cu 6 viteze. Modelul GT3, vine si intr-o varianta Touring care inlocuieste eleronul fix, cu unul ascuns care se pliaza automat. Totodata, din luna august a acestui an, acesta primeste si o varianta RS, care primeste un plus de modificari pentru un downforce si mai "apasat", de data aceasta eleronul fiind conceput din doua elemente, una statica si una activa, automata sau manuala. Acest eleron este inspirat din Formula 1 si sistemul DRS sau Drag Reduction Systems. Acest model ajunge la 525CP si are 1450kg, iar sprintul scade acum cu 0.2 secunde.

 

 

In motorsport, modelul GT3 vine si in varianta Cup cu acelasi motor boxer aspirat natural si 4.0 litri, care dezvolta 510CP, caroseria fiind construita din aluminiu in mare parte, reducand greutatea pana la 1260kg, deci cu aproape 200kg in minus fata de varianta de strada. Desigur, acesta primeste elemente din fibra de carbon si scaune speciale de circuit.

O surpriza placuta a venit de la Maisto si modelele la scara 1/18. Acest Porsche 911 GT3 a venit intr-un ambalaj nou si foarte bine lucrat in aceasta gama de pret, raportat la scara sa. Noul 911 GT3 vine in doua culori, albastru sau negru si are numeroase elemente functionale. Acesta se poate comanda de pe magazinul nostru alaturi de multe alte modele 911 sau GT3 din generatiile anterioare.