Pentru ca vom avea in curand un model de Skoda la scara 1:24 din noua colectie Automobile de neuitat, trebuie sa vorbim putin despre acest producator care a aparut pe piata acum 124 de ani. Au printre cele mai populare si accesibile modele din industria auto si o istorie interesanta in spate.

Skoda Auto a fost lansat in 1895 sub numele de Laurin & Klement in Republica Ceha, mai exact in Mlada Boleslav. In 1925 Laurin & Klement a fost cumparat de gigantul industrial Skoda Works, care a apartinea statului in 1948. Dupa 1991, a devenit o companie privata, urmand sa fie cumparata de gigantul auto Volkswagen Group in anii 2000. Skoda Auto vinde masini in peste 100 de tari din toata lumea, la preturi cat se poate de accesibile pentru ceea ce ofera. Numele Laurin & Klement nu a disaparut nici astazi, aceasta denumire fiind folosita la modelele cele mai echipate si elegante ale anumitor modele din gama Skoda, precum modelul Superb din poza de mai jos.

 

 

Klement avea 26 de ani, era un vanzator de carti, si de suparare ca atunci cand producatorul de biciclete de la care detinea o bicicleta nu au vrut sa ii repare bicicleta pentru ca scrisoarea trimisa in acest sens era intr-o limba pe care ei nu o intelegeau, si-a deschis propriul atelier de reparat biciclete. Producatorul de biciclete era german, iar ei erau in Republica Ceha, care pe vremea respectiva era parte austro-ungara. Atelierul l-a deschis impreuna cu prietenul sau Laurin in 1896, cel din urma avand deja o productie de bicicleta proprie in Turnov. Acestia au deschis in urmatorii 2 ani o fabrica noua si au cumparat primul model de motocicleta care s-a dovedit a nu fi sigura pentru condus, costandu-l intr-un mic accident un dinte pe Laurin. Cei doi i-au scris lui Robert Bosch pentru un nou sistem electromagnetic si astfel in 1899 au lansat prima motocicleta numita Slavia astfel devenind prima fabrica de motociclete din Europa Centrala.

 

 

Dupa primul razboi mondial, L&K au inceput productia de camioane, urmand ca in 1924 dupa un incendiu sa aiba nevoie de ajutor pe plan financiar. Acestia si-au unit destinele cu Skoda Works, nume pe care il pastreaza si astazi. In 1933 au aparut primele modele de: Popular, Rapid, Favorit si Superb, doua dintre ele fiind si astazi active. In timpul celui de-al doilea razboi mondial au produs vehicule militare, avioane militare si alte componente de armament. Dupa razboi au inceput sa apara modelele mai moderne, ultima pe forte proprii fiind Skoda Favorit (poza jos).

 

 

Dupa ce a fost achizitionat de Volkwagen Group, Skoda lanseaza primul model numit Felicia si a imprumutat motoare de la VW, cele pe care le oferea Skoda fiind invechite. De atunci si pana in prezent, Skoda este acel producator care ofera masini foarte bune, pline de tehnologie si fiabile la preturi avantajoase. Este probabil cel mai ieftin producator din toti ceilalti care fac parte din grupul Volkswagen. Skoda ofera azi modele precum: Fabia, Octavia, Citigo si Superb, dar si noile SUV-uri, premiera pentru Skoda ca tip de automobil, dar o continua ascendenta in domeniul auto. Skoda nu lipseste nici din domeniul Motorsport sau Raliu si ofera chiar si modele de performanta pentru anumite modele din portofoliul sau, sau chiar si masini electrice.

 

 

 

Pe site-ul nostru gasiti o gama variata de modele de machete Skoda, la diferite scari, de la diferiti producatori de machete, aici. In plus, abia asteptam Skoda 100L din noua colectie Automobile de Neuitat pe data de 11 martie.