Despre Saab am mai vorbit, devine din ce in ce mai rar pentru ca nu mai exista pe piata si au niste modele deosebite de-a lungul istoriei. Va prezentam acum un model care era rar si pe vremea cand era de actualitate si este deosebit in felul sau. Este un model cu caroserie de tip "shooting brake" si a fost construit cu modelul 9-3 din prima generatie la baza. Saab 9-3 Viggen este un model oferit de Saab intre 1999 si 2002 si face parte dintr-o serie limitata de performanta cu 2 usi. Viggen vine de la thunderbolt sau fulger si a preluat denumirea de la avionul de lupta Saab 37 Viggen. Saab 9-3 Viggen a avut si varianta cabriolet cu soft top, dar si coupe.

 

Why The Saab Viggen And Volvo V70R Are The Next Great Future Classics | Saab 9 3 viggen, Volvo v70r, Volvo

 

Saab 9-3 Viggen Coupe a fost conceput pe baza conceptului Saab 900 Concept Coupe si avea o motorizare de 2.3litri cu turbina si 230cp+. Acesta se distribuia pe puntea fata, acolo unde era si motorul amplasatModelul a fost fabricat in 4600 de exemplare si norocul nostru este ca aceasta raritate a fost reprodusa si ca macheta. Se spune ca acest model scandinav a fost gandit special sa se bata cu M3-ul din acea perioada, insa nu a reusit sa ii faca fata, dar totusi a reusit sa fie o masina de performanta stabila si rapida. Desi este o caroserie teoretic hatchback si automat ar intra in categoria hot hatch, pasionatii ii spun hot coupe si datorita caroseriei alungite cu forma de shooting brake. Se spune ca este ultimul Saab adevarat, inainte ca General Motors sa isi bage nasul in tot ce tine de platforma, piese si tehnologii. Este succesorul iconicului 900 Turbo si primul asa cum ziceam din tentativa de a concura cu modele M sau AMG. Setupul din fabrica avea aproape 1.4 boost printr-o cutie manuala cu 5 trepte, o valoare destul de mare pentru un soft de fabrica. Alte modificari mecanice pentru acest model special au fost un intercooler mai mare, un ECU nou cu acest soft special, o evacuare cu admisie noua, un ambreiaj de performanta, suspensie coborata si mai dura, plus alte bucsaraie si suporti mai duri. Toate modelele Viggen aveau alt kit exterior: bara fata/spate si praguri si eleron de tip lip pe portbagaj. Scaune sport din piele, jante pe 17 si frane noi. De asemenea, acestea aveau un logo distinct pe fiecare parte a caroseriei. Cu acest setup, puterea propulsa 9-3 Viggen pana la 100km/h in doar 6.5 secunde, adica aproximativ acelasi timp ca multe alte modele de performanta din prezent.

Interiorul este aceleasi pe care il stim de la Saab cu atat mai mult ca este un model din anii de glorie ai producatorului cand se folosea design-ul clasic. Acel design orientat spre sofer sau pilot, pentru ca design-ul este imprumutat de la cel de avioane cu multe butoane si ecran de tip sonar.

 

 

DNA Collectibles a reprodus 9-3 Viggen Coupe la scara 1/18 sub forma de macheta de tip closed, care sta pe propriul postament.