Am intrat pe ultima suta de metri spre finalizarea machetei noastre ARO 240. Astfel, inainte cu 2 pachete primim probabil cel mai complex si asteptat moment din montaj. In acest pachet 28 intregim aproape in totalitate macheta, impreunand cele doua mari ansambluri principale. Ne ocupam in numarul 116 de a doua aripa, deja stim de la prima ca avem  nevoie de un recipient cu apa calduta, in care vom scufunda unul din decal-urile cu "240" si il vom atasa aripii peste inscriptia deja vopsita de fabrica. Atentie cum lipiti decal-ul, puteti umezi putin aripa si incercati sa il atasati din prima cat mai corect. Dupa asta, folosim suruburile aferente pentru a prinde aripa de caroserie, fortati filetele dinainte pentru a nu va chinui cu tot cu aripa. Asezati ceva sub usa de pe partea pe care lasati macheta ca sa nu rupeti oglinda / oglinzile. Dupa ce terminam cu aripa, primim indicatii sa montam piesa din numarul 1 pe care am tot tinut-o la pastrat din 2019, partea frontala cu faruri, masca, si semnale. In numarul 117, primim stergatoarele, acestea se vor introduce in orificiile din caroserie prin apasare, cu atentie, pinii pot avea bavuri si intra mai greu, se pot slefui finut in caz de nevoie. Montam si lampa din interiorul cabinei pe stalpul din stanga, la capul soferului. Totodata editorul ne ofera din nou o piesa pe care am montat-o la numarul 2, aparent cu o greseala de proiectare, iar pe cea existenta ne indruma sa o eliminam. Din experienta montajului putem spune ca piesele sunt la fel, am facut si cum spun ei, am folosit-o si pe cea veche, ambele inchid capota la fel. Mai departe pe aceeasi piesa - capota din numarul 2 - montam balamalele acesteia, dupa care fixam cealalta jumatate pe caroserie. Verificam sa se inchida corect, folosim si tija de proptire si inchiderea. Capota se inchide prin apasare mai fortata, la fel si deschiderea.

Ajungem la numarul vedeta al montajului machetei, numarul 118. Un montaj lung si mai greoi, dar foarte interesant per total. Primim in primul rand oblonul spate cu balamalele deja montate, niste chedere, alte 3 cleme pentru prelata si multe suruburi. Punem clemele pe oblon si oblonul il montam pe caroserie. Adaugam un cheder peste peretele despartitor, acesta fiind din burete si inca 2 chedere pe laterale, langa scaune, unde probabil ar ramane un luft intre caroserie si sasiu fara acestea. Coafam putin ledurile fata si spate, pentru a face loc caroseriei si cu usile si capota deschise trecem la treaba cea mai grea: asezam caroseria pe sasiu. In principiu intra usor, se pune usor spre fata initial pentru a aranja-o peste peretele despartitor si bord, iar pe urma coboara pe spate. Tragem cu atentie spatarele de la bancile spate incat sa treaca de ele si mai tragem cu atentie si gatul de la rezervor care va bloca putin coborarea. Atentie desigur si la leduri, sa nu le rupem, insa cam asta e tot. O intoarcem pe partea cealalta si incepem sa o insurubam. O parte din gauri au deja filete pentru ca au fost date de barele cu care a venit caroseria pentru integritatea sa, iar celelalte se vor fora cat de cat usor. Inainte sa inchidem de tot, ne asiguram ca, cablurile de la leduri sunt ascunse frumos. Editorul ne va recomanda sa scoatem rotile pentru a ajunge la suruburi, insa noi am invatat ca nu este necesar, rotile se curbeaza indeajuns incat surubelnita sa ajunga acolo unde este nevoie. Conectam la loc firele si verificam functionarea instalatiei electrice, cat si inchiderea usilor si a capotei. La final, prindem spatarele banchetelor cu cate 3 cleme pe fiecare parte, cleme primite cu un numar in urma. Gata, macheta este dintr-o bucata, nu mai avem nici o piesa din urma de pus. Trecem insa la numarul 119, unde primim sistemul de rabatare al numarului spate si numarul cu suport si lampa sa. Montam lampa pe suport, montam numarul pe suport, montam acest ansamblu pe sistemul de rabatare si toate acestea pe oblon. Recomandam sa strangeti mai mult suruburile din balama pentru a sta fix si a nu se balansa la miscare. Nici foarte strans, dar nici foarte lalai. Ajungem si la ultimul numar din acest pachet, numarul 120, unde primim interiorul oblonului cu cele doua 2 urechi de care se vor prinde lanturile de sustinere. Prindem acele 2 urechi pe capacul de la oblon si il lasam deoparte pana la numarul urmator.

Da, am facut-o si pe asta, avem deja macheta aproape completa, pe rotile sale, cu toate piesele din urma montate, functionala si mare. Asteptam cuminti urmatorul pachet care vine cu ultimele piesele ale machetei.

 

 

In primul numar din pachetul 29, primim ultimele piese ale oblonului spate.

 

 

 

Mai jos aveti montajul pachetului 28 in format video, pe care-l gasiti si pe canalul nostru de Youtube: