Jeep Rubicon este un nume legendar în lumea vehiculelor off-road. Cu o istorie bogată și o reputație de neegalat, Rubicon este considerat de mulți a fi cel mai capabil 4x4 de pe piață.

Istoria Rubiconului

Istoria Rubiconului începe în 1941, cu Willys MB, un vehicul militar construit de Willys-Overland pentru Armata SUA în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. MB a fost un vehicul extrem de capabil, care a excelat în teren dificil, punând bazele pentru viitoarele modele Jeep.

În 1981, Jeep a introdus CJ-8 Scrambler, un model cu ampatament mai lung, care a oferit mai mult spațiu interior și o mai bună articulare a suspensiei. Scrambler a fost un succes, inspirând crearea Wrangler-ului în 1987.

Wrangler-ul a fost un succes instantaneu, devenind rapid cel mai popular model Jeep. În 1993, Jeep a introdus Rubicon, o versiune specială a Wrangler-ului concepută pentru a fi și mai capabilă în off-road. Rubicon a fost dotat cu o serie de caracteristici unice, inclusiv axe Dana 44, diferențiale blocabile Tru-Lok, anvelope BFGoodrich Mud-Terrain și o suspensie Rancho.

Capabilități Off-Road

Jeep Rubicon este un vehicul extrem de capabil în off-road. Cu o gardă la sol de 28 de centimetri, unghiuri de abordare și degajare de 44 și 37 de grade, respectiv, și o adâncime de vad de 76 de centimetri, Rubicon poate face față cu ușurință celor mai dificile terenuri.

Rubicon este dotat cu un sistem de tracțiune integrală 4x4 Select-Trac full-time, care oferă tracțiune maximă în toate condițiile. Diferențialele blocabile Tru-Lok permit ambelor roți de pe o osie să se rotească cu aceeași viteză, oferind o tracțiune suplimentară pe terenuri dificile.

Anvelopele BFGoodrich Mud-Terrain oferă o tracțiune excelentă pe noroi, nisip și pietre. Suspensia Rancho este proiectată pentru a oferi o articulare maximă a roților, menținând în același timp o călătorie confortabilă pe drum.

Motor și Performanță

Jeep Rubicon este disponibil cu două opțiuni de motor: un motor V6 de 3,6 litri de 285 de cai putere și un motor turbo de 2,0 litri de 270 de cai putere. Ambele motoare sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu opt trepte.

Rubicon are o accelerație de la 0 la 100 km/h în 7,8 secunde și o viteză maximă de 180 km/h. Consumul mediu de combustibil este de 13,8 l/100 km.

Interior și Exterior

Jeep Rubicon are un interior robust și funcțional, cu scaune din material textil sau piele, un sistem de infotainment Uconnect cu ecran tactil de 7 inch și un sistem de sunet Alpine.

Exteriorul Rubiconului este caracterizat de o grilă frontală cu șapte fante, faruri rotunde, jante din aliaj de aluminiu de 17 inch și o capota cu power dome.

Preț

Jeep Rubicon are un preț de pornire de 52.900 de euro.

Concluzie

Jeep Rubicon este un vehicul off-road legendar, care oferă o combinație unică de capabilități, performanță și stil. Este o alegere excelentă pentru cei care caută un vehicul care poate face față oricărei provocări.

Alte caracteristici

  • Sistem de control al tracțiunii Selec-Speed
  • Bară stabilizatoare față deconectabilă
  • Hayon spate cu balamale externe
  • Hard top Freedom Top în trei piese
  • Oglinzi retrovizoare exterioare încălzite
  • Volan multifuncțional îmbrăcat în piele

Concurență

Principalii concurenți ai Jeep Rubicon sunt Ford Bronco, Land Rover Defender și Toyota Land Cruiser.

Machete

Probabil cel mai cunoscut vehicul de teren din lume, de unde si referirea la el prin termenul "gip" (Jeep), atunci cand ne referim la un SUV sau un vehicul offroad, modelul Wrangler si ale sale echipari, se poate comanda ca macheta din magazinul nostru online.