Dacia și Renault Estafette – Legătura Istorică
Dacia și Renault au o istorie strâns legată, mai ales în perioada de început a producției auto în România. Înainte ca Dacia să fie recunoscută pentru modelele sale moderne, Renault a avut o influență majoră asupra dezvoltării sale.
Renault Estafette (1959-1980)
Renault Estafette a fost un vehicul utilitar ușor produs de Renault între 1959 și 1980. A fost prima dubă cu tracțiune față a companiei și a concurat direct cu Citroën Type H și Volkswagen Transporter.
Caracteristici principale:
-
Motor: 845 cm³ - 1.3 L (4 cilindri în linie)
-
Putere: Între 32 și 45 CP
-
Tracțiune: Față (prima dubă Renault cu acest sistem)
-
Capacitate de încărcare: Aproximativ 800 kg
-
Versiuni: Van, microbuz, pick-up, food truck
-
Producție: Peste 530.000 de unități
Estafette a fost foarte populară în Franța și alte țări europene, fiind utilizată de poștă, poliție și mici antreprenori.
Dacia și Renault Estafette
În anii ’70, Dacia producea în România sub licență Renault, iar printre modelele explorate s-a numărat și un posibil derivat al Renault Estafette. Deși proiectul nu a fost implementat pe scară largă, unele surse indică faptul că România a primit câteva unități pentru teste.
Pe de altă parte, Dacia a dezvoltat propriile sale vehicule utilitare, precum Dacia 1304/1305 și mai târziu Dacia D6, care a fost inspirată de Renault Estafette. Modelul D6 a fost produs în număr limitat și utilizat mai ales de Poșta Română și alte instituții publice.
Dacia D6 (Renault Estafette Românească)
Dacia D6 a fost o variantă produsă sub licență a Renault Estafette, destinată transportului de marfă și persoane.
Caracteristici principale:
-
Motor: 1.3 L (similar cu cel de pe Dacia 1300)
-
Putere: Aproximativ 45 CP
-
Tracțiune: Față
-
Utilizare: Transport comercial, servicii publice
Dacia D6 a fost produsă în număr redus și nu a avut succes comercial pe termen lung, fiind înlocuită de alternative mai moderne.
Renault Estafette a fost un vehicul utilitar de succes, iar influența sa s-a simțit și în România, prin încercarea de a produce Dacia D6. Deși D6 nu a devenit un model popular, istoria sa este o dovadă a colaborării strânse dintre Renault și Dacia, colaborare care a culminat cu preluarea Dacia de către Renault în 1999.
Machetă
Renault / Dacia Estafette au fost reproduse sub diferite forme si marimi ca machete, iar acum vorbim despre doua modele foarte bine realizate de Norev, la scara 1:18. Machetele au deschideri complete, sunt metalice si foarte detaliate.