Anii '50 vs anii '00. Chiar daca nici cel din urma nu este tocmai nou, diferenta de la timpul respectiv era majora, iar BMW a respectat o buna parte din linia si design-ul celui dintai. In 1956, BMW a lansat pe piata un roadster foarte interesant denumit 507. Acesta a fost fabricat timp de 4 ani si se pare ca a fost destul de important pentru a primi un succesor. Este unul dintre BMW-urile acelea care nu ai spune ca esti BMW, asa cum a fost si Z8-ul din anii 2000, insa acesta este si farmecul sau care ii tine pretul si raritatea foarte sus. Pe de alta parte, acest aspect a fost si un dezavantaj pentru fanii marcii.

Initial a fost gandit pentru Statele Unite, insa pretul sau mare pentru vremea respectiva a dat peste cap planurile celor de la BMW, iar productia s-a oprit la 250 de exemplare, fata de 1000 pe an cate planuisera. Chiar si conceptul a fost desenat si dezvoltat de americanul Max Hoffman, avand in minte sa detroneze clasicul si iconicul Mercedes Benz 300SL. Singura motorizare disponibila a fost una V8 cu 3.2 litri si o putere de aproximativ 150cp.

 

BMW 507.jpg

 

40 de ani mai tarziu BMW anunta o reinterpretare a lui 507 cu nume de cod E52. Partea interesanta este ca pana sa apara pe piata, a fost dezvoltat timp de 6 ani, iar testarea unor prototipuri functionale, a fost in ultimii 3 ani. Pretul noului Z8 a inceput de la aproximativ 130000$ si avea caroserie cu sasiu din aluminiu. Motorul folosit era un V8 de 5.0litri si aproximativ 400cp, acelasi motor folosit si la seria 5-ul din acea perioada pe versiunea M5. Motorul era amplasat dupa puntea fata, astfel incat sa ofera un raport de greutate de 50/50. Cu toate acestea, pentru vremurile respectiva Z8 scotea 4.2 secunde, astfel incat il intrecea pe Ferrari 360 Modena. BMW Z8 a primit si tratamentul Alpina, acesta fiind tunerul oficial BMW, acestia adaugand un motor de 4.8 litri si o cutie automata cu 5 viteze. Fata de predecesorul sau, Z8 a avut ceva mai mult succes, acesta fiind fabricat in aproximativ 5700 de exemplare.

 

BMW Z8 (2009-05-20).JPG

 

Totodata platforma lui Z8 a fost folosita si de designer-ul caroserii italian Bertone, pentru a lansa pe piata modelul Birusa, o masina cu un aspect total diferit, dar acelasi "suflet" pe dedesubt.

 

bertone-birusa-1475 » Trenchracing :: Street racing car community.

 

Ambele modele, cel clasic si cel poate la fel de clasic pentru unii, avand deja aproape 20 de ani, se gasesc pe magazinul nostru la scara 1/24.

BMW 507: https://magazinulcolectionarului.ro/catalogsearch/result/?q=bmw%20507

BMW Z8: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-z8-roadster-2002-macheta-auto-scara-1-24-rosu-window-box-motor-max