Anii '50 vs anii '00. Chiar daca nici cel din urma nu este tocmai nou, diferenta de la timpul respectiv era majora, iar BMW a respectat o buna parte din linia si design-ul celui dintai. In 1956, BMW a lansat pe piata un roadster foarte interesant denumit 507. Acesta a fost fabricat timp de 4 ani si se pare ca a fost destul de important pentru a primi un succesor. Este unul dintre BMW-urile acelea care nu ai spune ca esti BMW, asa cum a fost si Z8-ul din anii 2000, insa acesta este si farmecul sau care ii tine pretul si raritatea foarte sus. Pe de alta parte, acest aspect a fost si un dezavantaj pentru fanii marcii.
Initial a fost gandit pentru Statele Unite, insa pretul sau mare pentru vremea respectiva a dat peste cap planurile celor de la BMW, iar productia s-a oprit la 250 de exemplare, fata de 1000 pe an cate planuisera. Chiar si conceptul a fost desenat si dezvoltat de americanul Max Hoffman, avand in minte sa detroneze clasicul si iconicul Mercedes Benz 300SL. Singura motorizare disponibila a fost una V8 cu 3.2 litri si o putere de aproximativ 150cp.
40 de ani mai tarziu BMW anunta o reinterpretare a lui 507 cu nume de cod E52. Partea interesanta este ca pana sa apara pe piata, a fost dezvoltat timp de 6 ani, iar testarea unor prototipuri functionale, a fost in ultimii 3 ani. Pretul noului Z8 a inceput de la aproximativ 130000$ si avea caroserie cu sasiu din aluminiu. Motorul folosit era un V8 de 5.0litri si aproximativ 400cp, acelasi motor folosit si la seria 5-ul din acea perioada pe versiunea M5. Motorul era amplasat dupa puntea fata, astfel incat sa ofera un raport de greutate de 50/50. Cu toate acestea, pentru vremurile respectiva Z8 scotea 4.2 secunde, astfel incat il intrecea pe Ferrari 360 Modena. BMW Z8 a primit si tratamentul Alpina, acesta fiind tunerul oficial BMW, acestia adaugand un motor de 4.8 litri si o cutie automata cu 5 viteze. Fata de predecesorul sau, Z8 a avut ceva mai mult succes, acesta fiind fabricat in aproximativ 5700 de exemplare.
Totodata platforma lui Z8 a fost folosita si de designer-ul caroserii italian Bertone, pentru a lansa pe piata modelul Birusa, o masina cu un aspect total diferit, dar acelasi "suflet" pe dedesubt.
Ambele modele, cel clasic si cel poate la fel de clasic pentru unii, avand deja aproape 20 de ani, se gasesc pe magazinul nostru la scara 1/24.
BMW 507: https://magazinulcolectionarului.ro/catalogsearch/result/?q=bmw%20507