Ferrari, un producator cu o istorie foarte lunga si modele iconice pentru industria auto, dar mai ales cu inceputuri foarte importante in cursele de masini. Despre producatorul Ferrari am mai vorbit, stim deja cate ceva despre Enzo Ferrari si cum au inceput ei. Ferrari nu a fost mereu ceea ce este acum, un producator de masini de performanta premium, ci la inceput a fost un producator ca oricare altul care avea aspiratii de motoare puternice de circuit. Ulterior a devenit un producator auto comercial, insa a trecut prin multe urcusuri si coborasuri, fiind la un moment dat detinut de Alfa Romeo (imagine jos), iar prima masina a sa a fost bazata pe un Fiat. Ca toti ceilalti producatori auto, perioada cu razboiul a fost un declin, insa dupa razboi prima masina denumita 125S avea motor de 1.5 litri V12. Din 1969, Fiat detinea 50% din Ferrari astfel producatorul a primit o suma foarte mare pentru investitii si mai departe a ajuns la nivelul de astazi, cu masini de strada.
Pana a intra pe drumul pe care-l stim noi acum, Ferrari a construit masini de curse si desigur a intrat si pe segmentul F1.Un model important pentru F1, este Ferrari 246 sau Ferrari Dino 246 (imagine jos) a rulat pe pistele de curse intre 1954 si 1960. Acesta avea un motor aspirat cu cilindree de 2.4 litri V6 in unghi de 65 de grade. Puterea produsa de acest motor si acest micut monopost, era de 280cp. Tot acest motor anunta si primul motor V6 pus la o masina F1 de pana atunci. Acest model a reusit sa aduca un titlu mondial cu Mike Hawthorn si un loc secundar pentru Constructors Championship. Totodata a fost si ultimul model cu motorul in fata care a castigat un Grand Prix de Formula 1.Caroseria era construita din tevi tubulare din aluminiu compuse dintr-un sasiu mai gros si alte tevi mai subtiri care alcatuiau structura si rigiditatea. Modelul era pus in miscare cu ajutorul unei cutii cu 4 viteze construita de Ferrari, folosea clasicul combustibil Shell si anvelope Dunlop.
Monopostul pilotat de Luigi Musso in 1958 la Monaco Gran Prix s-a oprit in showroom-ul nostru direct pe piedestal si face parte dintr-o colectie limitata la 65 de exemplare. Este o macheta statica, inchisa, cu detalii impresionante, printre care chiar si urmele afumate de la esapament lasate pe caroserie.