Opel GT este o mașină care întoarce priviri și care a lăsat o amprentă inconfundabilă în istoria automobilului. Povestea sa începe însă cu un concept îndrăzneț, dezvăluit la Salonul Auto de la Frankfurt din 1965. Acest "Concept Experimental Aerodinamic" a uimit publicul cu designul său elegant și futurist, neașteptat pentru un constructor european axat pe volume mari de productie.

Intrigul a fost cu atât mai mare cu cât Opel a negat constant intenția de a transforma conceptul într-un model de serie. Totuși, designul spectaculos a alimentat supozițiile că GT-ul va ajunge pe șosea într-o formă sau alta. Spre deliciul publicului, trei ani mai târziu, în 1968, aceste așteptări deveneau realitate. Spre deosebire de concurența care mizait pe caroseria din fibra de sticlă, Opel a optat pentru o construcție robustă din oțel, asigurând totodată o linie a caroseriei tip fastback, cu o parte posterioară evazată și faruri retractabile, elemente ce întăreau aspectul sportiv.

Pe lângă designul captivant, Opel GT oferea performanțe respectabile. Modelul standard era echipat cu un motor de 1.9 litri ce genera 102 cai putere, suficient pentru a propulsa mașina de la 0 la 100 km/h în 10.8 secunde și o viteză maximă de 185 km/h. Pentru comparație, era o performanța de top pentru o mașină sport din acea vreme.

Manevrabilitatea și stabilitatea erau puncte forte ale lui Opel GT. Distribuția excelentă a greutății, suspensia rigidă și anvelopele radiale contribuiau la un comportament precis pe viraje, iar direcția cu cremalieră asigura un feedback bun conducătorului.

Interiorul lui Opel GT era spartan, dar funcțional. Bordul găzduia instrumentele necesare, iar cele două locuri ofereau o poziție confortabilă la drum lung. Un aspect interesant este faptul că accesul la portbagaj se realiza prin intermediul ușilor, neexistând o hayon tradițional.

Opel GT a cunoscut un succes comercial decent în primii săi ani de productie. Totuși, vânzările au început să scadă către anul 1971. Pentru a relansa interesul, Opel a introdus versiunea GT/J, o variantă mai ieftină cu dotări simplificate. Din păcate, nici acest facelift nu a putut împiedica declinul, iar producția s-a încheiat în 1973 după doar cinci ani.

Astăzi, Opel GT este considerat un automobil clasic cult, apreciat pentru designul său unic și performanțele sportive. Chiar dacă perioada sa de glorie a fost scurtă, influența sa asupra lumii auto este incontestabilă.