Lasand la o parte faptul ca orice model de la Ferrari este spectaculos, Ferrari Monza SP1 este cu adevarat special, iar producatorii de machete au reusit sa il reproduca la diferite scari. Ferrari Monza SP1 nu este un model de sine statator, este un omagiu al "vechiului" Monza aparut in 1950. Ferrari Monza este un nume important pentru producator, dar si pentru lumea curselor auto.

Cu modelul din 1950, Ferrari a facut trecerea de la motorul V12 conceput de Gioacchino Colombo, la o serie noua cu 4 cilindri conceputa de Aurelio Lampredi, inspirat din fiabilul motor de Formula 1 de 2.5 litri. Motorul 553 F1 de 2.5 litri cu 4 cilindri a fost folosit pe Ferrari 500 Mondial si 750 Monza. Pentru ca motorul nou avea alta structura si era mai evoluat, capota nu mai avea nevoie de portiunea mai ridicata pentru ca acesta sa incapa sub caroserie. Motoarele erau pozitionate in partea din fata, spre mijloc, cu propulsie spate.

   

Dupa aproape 70 de ani de la aparitia primului model care purta denumirea de Monza, Ferrari a regandit modelul folosind tehnologia si designul din prezent. Noul Ferrari Monza a fost lansat sub denumirea de SP1 si SP2, diferenta dintre cele doua fiind ca SP1 comemoreaza modelul Monza cu un loc si SP2, modelul cu doua locuri. Nu este o serie limitata, chiar daca are aspectul acesta, insa Ferrari spune ca se asteapta ca mai putin de 500 de exemplare sa fie construite. Pretul? Pretul de inceput este de 1.6 milioane de dolari. In cazul nostru, vorbim doar de varianta mai deosebita, cea cu un singur loc, Monza SP1.

   

Ambele variante, in realitate, au un motor de 6.5 litri, aspirat natural cu 12 cilindri dispuse in V, imprumutat de la Ferrari 812 SuperFast. Motorul a fost imbunatatit pentru a scoate 810cp, cu 10 mai mult decat modelul de pe care a fost luat, ceea ce il face cel mai puternic motor V12 de la Ferrari produs vreodata. Chiar si sasiul este imprumutat de la acelasi 812 SuperFast, in timp ce caroseria este fabricata din fibra de carbon. Modelul SP1 cantareste doar 1500kg. Ferrari ne spune ca ambele pot atinge 100km/h in 2.9 secunde si 200km/h in 7.9 secunde. Pe langa aceste rezultate, Ferrari Monza SP1 si SP2, pot atinge o viteza maxima de 299km/h. Ferrari Monza SP1 are o singura usa care se deschide in sus si nu are parbriz, insa dispune de tehnologia numita de Ferrari, "Virtual Windshield", care ar trebui sa devieze aerul care vine din fata. Interiorul acestui model este inghesuit si orientat catre "pilot", dar include toate functiile unui Ferrari normal.

Ferrari Monza SP1 a fost prezentat intr-o coloristica speciala, avand o culoare majoritara argintiu inchis, iar galbenul Ferrari acopera anumite portiuni ale modelului. Pe aceasta combinatie de culori il avem si noi ca macheta la scara 1/18. Macheta este reprodusa de Maisto si are foarte multe detalii bine puse la punct. Absolut toate detaliile care sunt mobile in realitate, sunt mobile si la macheta noastra. Usita din lateral se deschide inspre sus, capota care cuprinde toata partea din fata se deschide si partea din spate la fel. Deasemenea si directia este functionala. Macheta se poate vedea in showroom-ul nostru din Bucuresti si se poate comanda de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/ferrari-monza-sp1-2019-macheta-auto-scara-1-18-gri-metalizat-bburago