Sigur ai auzit de faimosul vapor de lux de la inceputul anilor 1900 si aproape la fel de sigur ca ai vazut filmul. Imi aduc aminte ca am vazut filmul la cinematograf cand a aparut si de multe ori de atunci si acasa, pana de curand fiind cel mai scump si bine platit film din istorie. RMS Titanic a plecat din Southhamptom, Anglia cu destinatia New York pe data de 10 aprilie 1912 si a fost laudat ca fiind cel mai mare pachebot al vremurilor sale si automat unul indistructibil. Ironic sau nu, tragedia urma sa se intample peste 4 zile, cand aproape de miezul noptii, pe data de 14 aprilie, Titanic s-a ciocnit de un iceberg si s-a scufundat in totalitate dupa aproape 3 ore. Din cei 2228 de pasageri, doar 714 au supravietuit, restul gasindu-si sfarsitul in urma tragicului accident. Pachebotul RMS Titanic, a fost deținut de compania White Star Line și a fost construit in șantierele Harland and Wolff din Belfast. A plecat spre New York cu 2228 de oameni la bord. Numărul mare de victime a fost cauzat, în mare parte, de faptul că deși îndeplinea normele acelor vremuri, barcile de salvare erau insuficiente pentru totalul celor de la bord, un astfel de eveniment nefiind luat in calcul sub nici o forma. Se spune ca cel mai mare numar de persoane care nu au supravietuit, au fost barbati, datorita protocolului "femeile si copii primii".
Titanic a fost proiectat de unii din cei mai experimentați ingineri și a folosit unele dintre cele mai avansate tehnologii ale vremii. A fost un mare șoc pentru lumea întreagă faptul că, în ciuda măsurilor de siguranță superioare, Titanicul s-a scufundat și, faptul că s-a scufundat în timpul călătoriei inaugurale, au oferit o notă ironică asupra tragediei. Nebunia din media legată de faimoasele victime ale Titanicului, legendele despre scufundare, schimbările efectuate în legislația maritimă și descoperirea epavei au contribuit la interesul publicului larg. Anul acesta in aprilie se implinesc 110 ani de la scufundarea navei, iar aceasta minune a tehnologiei, a luxului si a istoriei maritime, devine macheta construbila cu ajutorul lui Eaglemoss. Replicat in cel mai mic detaliu la scara 1:250, RMS Titanic, ofera o nostalgie si o experienta unica, atat ca prezenta, aspect, cat si din punct de vedere al constructiei propiu-zise. Astfel, ne apucam de slefuit, de taiat, de vopsit, de potrivit si de lipit toate piesele din cele 144 seturi de piese si la final vom admira in toata splendoarea sa, pachebotul RMS Titanic pe postamentul special, oferit cadou catre abonati si colectionari.
Chiar daca era cel mai mare obiect construit care sa pluteasca pe apa, Titanicul nu era si cel mai rapid. Desi plutea pe o "piscina" foarte mare, avea si propria sa piscina, fiind definitia opulentei si a luxului. Pe langa pisina, avea si teren de squash, o baie turceasca, sala de fitness, frizer si barber shop. Inainte de Titanic si dupa, au mai fost construite doua vapore asemanatoare sau pe aceeasi idee: Olympic care a fost construit in 1910 si a ajuns la depoul final in 1935 si Britannic lansat pe apa in 1914 si scufundat in 1916. RMS vine de la Royal Mail Ship, iar capacitatea maxima cu tot cu echipaj si personal era de 3320 de persoane.
Lungimea sa originala era de aproape 260 metri, 28 metri latime si aproape 20 metri inaltime. Acest mastodont al apelor avea o greutate de peste 20.000 de tone. Avea un numar de 7 punti, iar aceste valori erau propulsate de un motor gigantic cu 8 cilindri si turbina de presiunea joasa. Totalul de putere era undeva la 46000 de cai putere si 24 de noduri ca viteza. La Clasa I intrau aproximativ 700 de pasageri, in timp ce la clasa II, 674 si restul la clasa III. Echipajul si personalul erau aproape de 900 la numar, din care majoritatea au ramas in urma istoriei din acea data.
Vorbind in termeni de macheta, modelul micsorat la scara 1:250, se construieste in 144 de seturi de piese si ajunge sa aiba o lungime de 108cm, 13.8cm latime si 29cm cu tot cu hornuri si stalpi. Macheta este fabricata din lemn, mdf, alama, plastic si metal die-cast. Ca functii avem punte si cabine iluminate si luminatoarele din dotare. Pe pacursul colectiei, abonatii vor primi mai multe cadouri esentiale pentru macheta, dar si alte cadouri interesante care au legatura cu Titanicul: blueprinturi (schite) sub forma de poster ale lui RMS Titanic, 3 bibliorafturi pentru reviste, un suport pentru expunerea machetei, slefuitor, cleste si burghiu manual. Pe langa acestea, primim si postere care ilustreaza Titanicul la lansarea sa din acele vremuri.
Pe langa revistele in format PDF sau cele fizice, te vom ajuta pas cu pas in montajele video de pe Youtube si iti vom sta la dispozitie cu eventuale intrebari legate de colectie si parcursul sau.