Aparut initial in 1997, SUV-ul de clasa medie de la Mercedes a ajuns pana in prezent la a 4 a generatie si doua schimbari de nume.

Primul model aparut in 1997, a fost denumit printr-o singura initiala, la fel ca si restul modelelor din portofoliul producatorului. Aceasta litera, era M. Problema a fost ca si BMW folosea deja aceasta litera, pentru binecunoscutele modele de performanta si au avut un cuvant de spus despre decizia pe care a luat-o Mercedes. Astfel, putin dupa lansarea primei generatii, Mercedes a fost nevoit sa modifice numele in ML.

Prima generatie a fost fabricata intre 1997 si 2005, Mercedes dorind sa inlocuiasca deja vechiul G Class care ulterior s-a continuat pana in prezent. Initial Mercedes discutase cu Mitsubishi pentru ca acestia sa la produca o platforma pentru un SUV de clasa medie. Proiectul era in discutii inca din 1991 si trebuia construit pe platforma lui Pajero. In 1993 proiectul a fost abandonat, iar Mercedes a fost nevoit sa isi creeze o platforma proprie. Proiectul si testarea au tinut pana in 1995, cand a fost folosit primul prototip functional. Testarea de accidenta si cea in varianta completa au avut loc pana in 1996 spre sfarsit. A urmat fabricarea modelelor si lansarea din 1997. Acesta era un SUV de clasa medie cu 5 sau 7 locuri si multa tehnologie fata de ce exista pana atunci. Acesta oferea o transmisie integrala permanenta (4MATIC). Prima motorizare a fost de 2.3 litri cu 4 cilindri in linie, urmata de un 3.2 V6 tot pe benzina. In 1998, a aparut si motorul diesel de 2.7 litri si 5 cilindri. Dupa ce au facut tranzitia la "ML", au lansat motorizari mai puternice si mai mari, anume 4.3 litri V8 si versiunea AMG de 5.4 litri V8. Prima generatia a avut si un facelift in 2002, constand in diferenta vizuale la faruri/stopuri, bari, jante, semnale, etc, dar si motorizari. Modelul cu 7 locuri s-a dovedit a nu fi practic pentru ceea ce era gandit, astfel odata cu incheierea primei generatii, Mercedes a lansat clasa GL, un SUV de dimensiuni mai mari, care facea mai usoara utilizarea locurilor din spate. Locurile din spate, erau optionale, fiind aplicate in partea de portbagaj, in cazul lui ML.

 

 

In 2006 a aparut o a doua generatie a lui ML, cu nume de cod W164, fiind o varianta cu mult peste prima generatie, fiind si astazi un model frumos care nu isi arata neaparat varsta. Odata cu lansarea acestuia, Mercedes a investit peste 600 milioane de dolari pentru a mari capacitatea fabricii, facand loc pentru noul R Class. A doua generatii folosea o caroserie dintr-o bucata, fata de cea anterioara in care caroseria era aplicata pe sasiu. Cu a doua generatie au introdus modelul de 6.3 litri V8 folosit pe versiunea AMG, care producea 510cp. Aceasta motorizare si numere, il faceau cel mai puternic SUV cu motor aspirat din lume. In 2007, la doar un an, a primit un facelift, care includea faruri noi, bari noi, alte oglinzi exterioare, alte jante, o grila mai mare, interior restilizat si alte motorizari.

 

 

A treia generatie a fost lansata in 2011, fiind mai mult un facelift major, dar care aducea un plus de tehnologie adusa la zi cu ceea ce oferea Mercedes in acea perioada. La acest model a aparut si un facelift, care a adus pe langa upgrade-uri vizuale si tehnice si un nou nume. Mercedes ML a vazut pentru ultima data lumina zilei, pentru ca a primit numele de GLE, modelul pe care il stim in prezent.

 

 

Modelul actual a a 4 a generatie, a fost prezentat ca GLE si s-a lansat in 2019. Este un model total diferit care imprumuta cel mai nou design de la Mercedes, folosit in mare pe toate modelele. Interiorul plin de tablete, farurile micute, stopurile lunguiete si barile suparate. Este prima data cand Mercedes foloseste termenul "Coupe", oferind noul GLE in doua variante: cea normala cu caroserie inalta pana in spate, si cea "coupe" caruia ii coboara plafonul creand astfel senzatia de caroserie coupe. Pentru ca traim in era motoarelor cu cilindree mica, noul GLE a fost prezentat chiar si cu un motor de 2.0 litri, atat benzina, cat si diesel. In plus, motorul pentru varianta 63 AMG, a primit o cilindree de 4.0 litri, dar si peste 600cp. In alte tari, precum India, exista o varianta Long, care teoretic este cat un GLS (fostul GL).

 

 

Mercedes ML, acum GLE, a trecut prin multe schimbari in cei peste 20 de ani de viata si este unul dintre cele mai frumoase SUV-uri de pe piata. Ambele variante de caroserie au ajuns in showroom-ul nostru sub forma de machete la scara mare, 1/18. Ambele sunt la cea mai buna calitate, construite pentru dealer-ul Mercedes.

Se pot vedea in showroom-ul nostru din Bucuresti si/sau le puteti comanda de aici:

Mercedes Benz GLE Coupe AMG, rosu: https://magazinulcolectionarului.ro/mercedes-benz-gle-coupe-amg-c167-2020-macheta-auto-scara-118-visiniu-iscale
Mercedes Benz GLE, albastru: https://magazinulcolectionarului.ro/mercedes-benz-gle-v167-2019-macheta-auto-scara-1-18-albastru-metalizat-dealer-mercedes
Mercedes Benz GLE, argintiu: https://magazinulcolectionarului.ro/mercedes-benz-gle-v167-2019-macheta-auto-scara-1-18-argintiu-dealer-mercedes