Multi nu stiu foarte multe detalii despre istoria serie 8 de la BMW, pentru ca intr-adevar nu a fost prezenta in era moderna. Prima generatie a seriei 8 este un model iconic pentru BMW, un model foarte rar care a fost produs intre 1990 si 1999. Sincer nu cred ca am vazut mai mult de una in cei 30 de ani ai mei.

Masina a debutat la Frankfurt Motor Show in 1989 si ca in cazul modelelor moderne a fost gandit pentru un alt public fata de cel pe care-l avea Seria 6, un alt model Coupe la vremea respectiva. Ca sa intelegem de la inceput, ambele modele au fost oferite doar in varianta Coupe (Sedan cu 2 usi) pana la ultimele generatii. Abia la ultimele generatii producatorii au inceput sa transforme modelele exclusive Coupe in variante cu 4 usi. Seria 8 la vremea respectiva a fost ceva revolutionar, atat ca design, cat si ca putere si tehnologie. Dupa cum spuneam si in 2020, modelul E31 al Seriei 8, este unul dintre cele mai rare masini din lume.

Pe vremea respectiva nu contau foarte mult emisiile si normele Euro, pentru ca abia aparusera aceste reglementari. Din aceasta cauza si din lipsa tehnologiei de acum, motoarele erau printre cele mai uriase, care in ziua de astazi incep usor, usor sa dispara sau le gasim doar pe masini ca Lamborghini, Ferrari, Pagani, Koenisegg, etc. Modelul E31 a fost construit cu mai multe motorizari exclusiv pe benzina, asta il si facea special fata de alte modele si ii dadea o imagine de masina super sport. Motorizarile sunt: 4.0 litri V8 (840Ci), inlocuit de 4.4 litri V8 mai tarziu si un 5.0 litri V12 (850i). Modelul 850Ci a primit un motor mai mare chiar, de 5.4 litri cu o putere mai mare. Pentru vremea respectiva puterile erau foarte mari din motoare aspirate si puteau fi comandate cu cutii automate sau manuale. Puterile incepeau de la 280 de cai putere pana la 380. Ulterior au mai existat proiecte pentru un model cu motor 3.0 V8 (in general sub 4.0 sunt V6), un model cabrio si o varianta M8, dar acestea nu au ajuns la stadiul de productie.

Seria 8 E31 a fost vandut in aproximativ 30000 de exemplare in cei 9 ani de existenta in oferta BMW. Acesta iesea in evidenta prin design-ul unic si cel mai important, farurile escamotabile care ieseau din capota. Printre optiunile rare de la acea vreme se numara clima automata. Pretul unui astfel de model incepea de la aproximativ 70000$. Acum se gasesc in Germania cu preturi incepand de la 14000 de euro pentru modelul de baza 840i si ajunge pana la 100.000E pentru modelul 850CSi sau Alpina in cea mai buna stare.

 

 

18 ani mai tarziu BMW readuce la viata Seria 8 cu un nou model futuristic aducl a zi cu totul: design, tehnologie, motoare si performante. Asa cum v-am spus la inceput, seria 8 a fost gandit pentru a atrage alti clienti fata de cei pe care ii avea seria 6. Insa de data aceasta, noul seria 8 a inlocuit seria 6, care momentan a fost scos din productie din forma sa de Coupe Sport (si cel in 4 usi care a aparut mai tarziu). Ultimul model al seriei 6 a fost primul care a spart trendul si a adaugat o varianta in 4 usi. Seria 6 a ramas acum doar intr-o varianta GT care este o combinatie intre un hatchback si un break, dar nu are nici o legatura cu ceea ce era seria 6 pana acum. Pentru ca noul seria 8 ar fi putut urmatoarea generatie de Seria 6, BMW a decis sa elimine seria 6 si sa il transforme in seria 8, pentru a-i da acea atitudine de masina super sport si pentru a iesi din rutina pe care o crease si pentru a-l reinvia modelul care a fost lasat deoparte timp de 18 ani.

 

 

Modelul G51 cum mai este numit noul seria 8 este acum o masina moderna, luxoasa care imprumuta multe caracteristici a vechiului model. Este foarte lunga, are stopurile alungile ca primul model (stopurile alungite ale noului model au dat startul acestui tip de stopuri si pe alte modele noi de BMW), are bordul orientat catre sofer ca modelul precedent, iar forma consolei centrale este asemanatoare aceluiasi model. O noutate care iar distruge cumva mostenirea modelului de acum 18 ani si care pare ca nu il mai face la fel de special cum era acela, de aceea multi il considera doar un seria 6 redenumit.

Si la capitolul motoare inca mentine cilindreea sus, insa nu ca modelul E31. Motoarele sunt urmatoarele: modelul 840i nu mai ofera un V8 de 4 litri si un 6 in linie de 3 litri cu turbina. Modelul 850i este acum un motor de 4.4 litri V8 cu doua turbine. De data aceasta o varianta M a modelului seria 8 nu mai este la nivel de prototip, ci este o masina de productie, care imprumuta acelasi motor de 4.4 litri V8 dar adauga aproape 70 de cai putere in plus fata de varianta "normala". Pe langa modelul M8, mai exista si M8 Competition, care adauga inca 25 de cai putere. De data asta nu mai vorbim despre puteri de pana la 380 de cai, ci vorbim de puteri de la 340 de cai in plus, astfel modelul din urma ajunge la 625 de cai putere.

Pe langa aceste motorizari, BMW a stricat-o un pic ca sa ii spunem asa, tinand cont de istoria seriei 8 si a adaugat si o varianta diesel. Este vorba de un 840xDrive cu motor de 3 litri, 6 in linie si 320 de cai putere. O alta noutate pentru seria 8 este varianta in 4 usi pe care a creat-o BMW pentru ultimul model.

Inceputul anului este si pentru noi plin de noutati, si am adus pentru fanii BMW, dar mai ales fanii seriei 8, noul model G51 2020 in varianta M850i Coupe, dar si alte modele 2020 (final de 2019) de la acelasi brand. O parte din ele le gasiti deja in rubrica Noutati de pe site-ul nostru. Pana vom actualiza toate noutatile va invitam sa descoperiti modelele BMW care sunt deja in stocul nostru.