Unul dintre cele mai cunoscute si printre primele crossovere care au aparut pe piata este Suzuki Vitara. A ajuns la a 4 generatie si nu pare sa vrea sa paraseasca industria chiar si cu atata concurenta in jur. Conceput initial ca sa acopere spatiul unui vehicul putin mai mic decat Jimny, Vitara a avut multe denumiri in diferite regiuni. In Statele Unite a fost denumit Sidekick sau CAMI in America de Nord sau GMC Tracker sau Pontiac Sunrunner, insa cel mai cunoscut ramane denumirea "Vitara". SUV-uletul japonez este foarte apreciat printre pasionatii de off-road fiind printre cele mai folosite din segmentul sau.

 

 

Prima generatie a aparut in 1988 pe piata japoneze sub numele de Escudo, in timp ce varianta pentru America de Nord a aparut in 1989 fara plafon sau cu plafon fix. Prima motorizare era de 1.6 litri si 80cp, iar in 1990 a aparut o varianta pe carburatie care producea pana la 75cp. Tot in acelasi an, pe piata japoneza a aparut o varianta cu 100cp si 16 valve cu cutie automata in 4 viteze. Abia in decembrie 1994, Suzuki introduce pe piata un motor cum probabil nu vom mai vedea niciodata, care chiar si atunci era ceva diferit, un 2.0 V6 prima motorizare cu 6 cilindri de la Suzuki, an in care a imprumutat si un motor de 2.0 diesel de la Mazda. In afara Japoniei, Vitara ca sa ii spunem pe cel mai cunoscut nume, a fost vandut in America de Nord, Australia, Indonesia si Europa.

Dupa succesul primei generatii din intreaga lume, Suzuki lanseaza o alta generatie in 1998, ceva mai modern si mai rotunjit, dar si mai mare si mai scump. A doua generatie a primit doua caroserii, una cu 2 usi care a ramas in clasa mica de SUV-uri si una cu 5 usi, care a trecut la clasa compacta. Acesta a pastrat multe denumiri in diferite tari si a primit motorizari noi, de la 1.6 litri la 2.5 litri V6 pe benzina si 2.0 diesel. Acestea au primit cutii manuale si automate.

La inceputul anului 2005 se lanseaza a 3 a generatie, fiind acum o masina cu adevarat moderna si ca aspect si ca tehnologie, modelul Vitara avansand cu mult fata de predecesorii sai. Modelul nou a primit denumirea de Grand Vitara, insa si-a pastrat numele Escudo prin alte tari. De data asta motorizarile au ajuns pana la 3.2 litri V6, alaturi de altele noi: 2.7 V6, 2.4 cu 4 cilindri, 2.0 si 1.6. Cele diesel au trecut la 1.9. Desi a 3 a generatie a fost fabricata oficial din 2005 pana in 2008 in anumite tari productia a continuat pana in 2019, timp in care a primit si doua facelifturi. Motoarele moderne cu cilindree mari, producea aucm pana la 230cp.

Chiar daca a 3 a generatie a fost fabricata in paralel, Suzuki a introdus pe piata generatia actuala, modelul Vitara din 2015. De data aceasta lucrurile se schimba spre cum le stim in prezent in cazul motorizarilor. Nu s-a mai pus accent pe motoare mari, cel mai mare oferit acum fiind de 1.6 litri cu 4 cilindri, iar cele mai mici vin cu turbina, cu 3 sau 4 cilindri. Pentru ca suntem in era moderna, Suzuki ofera si un motor hidrid cu 4 cilindri de 1.4 litri cu turbina. Acestia ofera si un motor diesel de 1.6 in continuare. Ultimul model de Vitara primeste si un facelift in 2019 sarbatorind astfel si 30 de ani de la aparitia initiala.