Este construit dupa unul dintre cele mai frumoase modele din istorie si unul foarte scump acum cand este clasic si rar. Vorbim despre BMW E9, predecesorul seriei 6, acesta fiind construit doar intr-o caroserie coupe. E9 a stat pe piata intre 1968 si 1975, iar de-a lungul existentei sale a primit mai multe motorizari cu 6 cilindri in linie. Caroseria acestui model a fost realizate de Karmann un binecunoscut designer si producator auto.

Bazat in principiu pe predecesorul sau direct 2000C si 2000CS, E9 a debutat cu modelul 2800CS, primind o extensie la capitolul lungime, pentru a gazdui noile motorizari cu 6 cilindri in linie. Acesta fiind un motor de 2.8 litri, producea undeva la 170cp prin propulsia spate. Cativa ani mai tarziu, varianta urmatoarea a primit numele de 3.0CS/CSi, crescand cilindreea pana la 3.0 litri si 180cp pentru CS in timp ce modelul CSi primeste o alta compresie, sistem de injectie Bosch si aproximativ 200cp. Transmisia era posibila printr-o cutie cu 3 viteze automata sau 4 viteze manuala.

 

 

In 1972, BMW E9 a primit o alta motorizare care a fost folosita pentru a transforma acest frumos coupe intr-o masina de motorsport, iar modelul a fost cunoscut drept 3.0 CSL. Au fost construite in doar 1265 de exemplare si aveau motorizari de 3003 cmc, care ulterior au fost schimbate cu unele de 3.2 litri si putin peste 200cp. Modelul 3.0 CSL era cu mult diferit fata de varianta standard, primind body kit sport si jante de competitie, iar "L" venea de la "Leicht" (light), adica usor.Acest model a avut succes in competitiile de motorsport, avandu-i drept competitori pe Porsche 911 si Ford Capri si acestea la randul lor in variante modificate.

Ultima varianta inainte sa fie scos din productie, a primit o motorizare de 2.5 litri si a fost denumit desigur 2.5 CS, si producea aproximativ 150cp, acesta fiind fabricat in doar 874 de exemplare. Pentru a comemora existenta acestui model, BMW a lansat pe piata in 2015 un concept denumit 3.0 CSL Hommage care previziona noile linii ale producatorului si desigur cum vedea acesta vechiul E9 in prezent.

 

 

Se spune ca acesta a fost primul model M neoficial si chiar daca sunt rare, noi am reusit sa aducem cateva exemplare sub forma de machete reproduse de MiniChamps la scara 1/18. Sunt machete de tip closed, foarte bine lucrate, detaliate pentru a pune in vedere toate componentele specifice masinilor de curse si se pot comanda de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-3-0-csl-juma-tuning-4-1976-macheta-auto-scara-1-18-alb-cu-rosu-minichamps