Totul a inceput de la 0, cand dupa cel de-al doilea razboi mondial, Rover Company au fost nevoiti sa creeze un vehicul folosibil in mai multe domenii, astfel incat, investitia de productie si in noua fabrica, sa fie viabila. Fabrica initiala a fost bombardata, astfel acestia au fost nevoiti sa se mute intr-o fabrica noua unde se construiau motoare de avioane in timpul razboiului. In prima faza, modelele Land Rover erau inspirata din "jeep-ul de razboi" cum a fost denumita si preluata mai departe in era moderna, Jeep Wrangler. Modelul din acele vremuri se numea Willys si multi altii, nu numai Land Rover au imprumutat platforma si anumite parti de design de la acesta. Dupa razboi, pentru ca otelul era greu de gasit, Land Rover a fost nevoit sa construiasca caroseriile din aluminiu, acesta fiind un plus pentru durabilitatea in timp si faptul ca nu rugineau.

Primul prototip de dupa razboi, avea volan pe mijloc, acesta fiind construit pe platforma de Jeep si folosea motorul cutia de viteze a unui Rover P3. Caroseria era construita din aluminiu asa cum spuneam, manual, iar primele modele de preproductie au aparut in 1947. Pentru ca pe masura ce trecea timpul, necesitatea unui astfel de vehicul destinat zonei industriale in totalitate, a scazut, Land Rover a fost nevoit sa treaca volanul pe partea dreapta. In prima faza, scopul era unul singur, sa produca un model interesant pentru public, potent in scopul pentru care s-a construit si durabil in timp, asta pentru a creste putin veniturile companiei, ca sa dezvolte mai departe productia cum era inaintea de razboi.

 

 

Dupa prototipuri si teste, Land Rover lanseaza pe piata modelul Series I, un autovehicul de tip off-road, utilitar, etc. Acesta s-a lansat in 1948 in Amsterdam si era destinat fermelor si al utilizarii industriale. Acesta folosea initial o motorizare de 1.6 litri cu 50CP si cutie manuala cu 4 viteze, dar si tractiune integrala, decuplabila. Acesta era un vehicul descoperit in mare parte, destul de basic, iar clientii il doreau sub o forma mai completa, astfel au inventat o caroserie denumita "station wagon", practic transformand modelul intr-o caroserie "inchisa". Modelele aparute pe parcurusl celor 10 ani de productie, au primit si motorizari de 2.0 litri benzina si diesel. "Series"-ul de modele a trecut prin mai multe generatii, fiind imbunatatite pe parcursul anilor si a ajuns pana la Series III. Land Rover Series este in mare parte stramosul modelului Defender. Un model foarte apreciat printre pasionatii de off-road, printre fanii Land Rover, iar penultima generatie, este una dintre acele modele care au stat pe piata sub aceeasi forma, pentru foarte mult timp. Aceasta s-a vandut intre 1990 si 2016 (stanga jos), fiind practic aceeasi masina, imbunatatita cu tehnologii si standarde mai noi. Noul Defender, a fost relansat intr-o forma total diferita, in 2020 (dreapta jos).

 

 

 

Acest prim model a lui Land Rover a aparut in magazinul nostru si sub forma de macheta, replicata la scara 1/18, de catre MCG. Macheta de tip sealed vine in cutie de tip window box si are platforma. Totodata si urmatoarele generatii sau chiar cea mai noua, se pot gasi pe magazinul nostru la diferite scari, replicate de diferiti producatori.