A fost prima masina americana cu tractiune fata si suspensie independenta pe puntea din fata si era produsa de o companie care se concentra pe masini de lux, sportive si distincte. Vorbim despre Cord si modelul 810. Cord Automobile a fost o companie din Indiana, activa intre anii 1929 si 1937, aceasta intrand in istorie cunoscuta pentru tehnologia inovativa si designul distinct.

Cord 810, a fost un automobil de lux produs de divizia Cord Automobile subsidiara a companiei Auburn Automobile (alta companie cunoscuta pentru modele rare, de lux, intre1936 și 1937. A fost prima mașină cu tracțiune față proiectată și construită în America cu suspensie față independentă. Cord 810 a fost, de asemenea, prima mașina de serie care a avut ca dotari faruri escamotabile. În plus, noul stil radical al partii frontale a înlocuit complet grila tradițională a radiatorului ,fiind practic printre primele tranzitii de la stilul pe care azi il numim de epoca, la cel modern. Astfel grila se curba pe toate părțile laterale ale botului masinii, primind astfel si porecla „coffin nose” sau nas de sicriu. De designul lui Cord 810 s-a ocupat Gordon M. Buehrig. În timp ce prima mașină americană cu tracțiune față cu suspensie față independentă, avea o axă spate cu tub arhaic cu arcuri spate semi-eliptice. Motorizarea era unV8 Lycoming de 4.7 litri care producea aproximativ 125 CP. Transmisia semiautomată cu patru trepte era asezata in fața motorului, ca la un Traction Avant. Acest lucru i-a permis lui Buehrig să renunțe la arborele de transmisie și tunelul de transmisie, ca urmare, noua mașină era foarte joasa. Acesta a venit in 4 variante de echipare: standard, Beverly, Sportsman si Phaeton.

 

 

Era comparat cu un Duesenberg, insa Cord 810 avea balamale ascunse și capotă cu balamale spre parbriz, fata de cele normale pentru acea vreme cu deschidere laterale. Dispunea de aripi ponton cu faruri ascunse, fiind dupa cum ziceam tranzitia intre modelele de epoca si cele care prindeau formele mai moderne. Acestea ascundeau mecanismul farurilor escamotabile, actionate din interiorul masinii manual. Această mașină a fost prima și una dintre puținele care a inclus vreodată această caracteristică. La interior, modelul 810 includea turometru, radio (functie care nu a aparut ca dotare standard pana in 1950 in industria auto). Grila, dupa spuneam se intindea pe toata partea din fata, din usa pana in partea frontala si ocolea pana la usa din partea opusa, ca sa nu mai radem de grilele imense ale masinilor din prezent. Mașina a făcut furori la debutul său la Salonul Auto de la New York, în noiembrie 1935, curiosii urcandu-se pe masinile parcate pentru a vedea prezentarea in multimea de oameni. Compania Cord a incercat sa fabrice 100 de exemplare pentru lansare, insa modelul de transmisie pe care-l promisesera facea deja probleme pe partea de dezvoltate si productie. Chiar la lansare, au fost depuse multe precomenzi, livrarile fiind promise pana de sarbatori, insa probleme cutiei de viteze, a decalat productia pana in februarie, urmand ca abia in aprilie sa inceapa ca lumea. Drept urmare, de la planul de a construi si vinde 1000 pe an, abia au reusit sa vanda 1174 de exemplare. Au existat si modele supraalimentate, denumite 810S si aveau niste tevi de evacuare cromate, amplasate pe laterale. Rezultatul supraalimentarii, era o putere de aproximativ 170CP. Printre primele semne ale declinului brandului au fost cutiile de viteze sofisticate si problematice, ceea ce a scazut vanzarile.

 

 

In 1940, alti producatori au incercat sa reinvie designul lui Cord 810, crezand ca puteau economisii bani folosind aceleasi proiecte si matrite. Acestea au fost comercializate sub alte denumiri, insa aveau ceva modificari necesare pentru a reduce costurile: farurile escamotabile disparusera, iar puterea venea de la un aranjament motor fata - propulsie spate. Au fost construite doar 1900 de exemplare. Intre 1964 si 1970 au mai fost cateva tentative de a replica designul acestor modele, insa productia s-a oprit rapid. Acestea erau propulsate de motorizari Ford si Chrysler. Cu toate aceste peripetii, Cord 810 ramane unul dintre cele mai distinctive modele auto din secolul XX, in 1966 fiind desemnata cea mai frumoasa masina americana.

Acest model a fost replicat cu succes, de compania Signature Models, sub forma de macheta la scara 1/18. Are foarte multe componente functionale, printre care si farurile escamotabile, usile cu balama spate, capota, portbagaj si chiar si un plafon demontabil. Modelul Cord 810 se poate comanda din magazinul nostru.