2012, prezent, cand se vorbeste despre Alfa Romeo, parerile sunt cel mult impartite, de cele mai multe ori negative, o masina italiana care se strica des, atat electronic, cat si mecanic. Fals. 1929, Alfa Romeo construieste prima masina de curse pentru Enzo Ferrari, inginer italian care urma sa lanseze brandul Ferrari la scurt timp, cu prima masina care era un Fiat rebranduit.

In prezent, desi Alfa Romeo a ramas la nivelul masinilor mainstream, este in continuare o prezenta importanta pe piata auto, creand in continuare cele mai frumoase modele din industrie asa cum suntem obisnuiti din partea italienilor. Masinile italiene au avut intotdeauna o alura demne de tara din care provin. Producatorul este cunoscut pentru multe modele care au facut istorie, atat pe vremea masinilor de epoca, cat si a celor clasice, dar si a celor moderne care devin clasice pe zi ce trece.

Lumea auto a auzit de Alfa Romeo acum 110 ani, in 1910, fondata de Ugo Stella si Nicola Romeo. Alfa venea de la Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Acest Anonima era ceva destul de frecvent in companiile de atunci, intr-o forma legala avand investitori anonimi. Alfa Romeo, ca si Ferrari a inceput prin vehicule de curse, iar prima masina construita de ei, avea nu mai mult de 24cp si a fost pilotata de Franchini si Ronzoni. Sub numele de Alfa Romeo, au lansat prima masina in 1920.

 

1924 Alfa Romeo P2 | Alfa Romeo | SuperCars.net

 

In 1921, banca care sustinea investitiile producatorului, a intrat in faliment, iar statul a ramas sa acopere toate cheltuielile companiilor industriale ale tarii. Din aceasta cauza, sectiunile pe care era impartita compania s-au despartit, urmand cu in 1928, unul din fondatori sa paraseasca compania. Dupa cel de-al doilea razboi mondial, la fel ca majoritatea producatorilor, si Alfa Romeo s-a chinuit sa ramana la suprafata. Intre timp Alfa Romeo a lansat motorul Twin Cam, care a ramas in productie pana in 1994, iar statul italian vanduse deja brandul catre Fiat. Dupa ce a intrat in grupul Fiat, Alfa Romeo a mers pe drumul recent pe care il stim deja, si este responsabila pentru multe modele consacrate, mai ales cele care poarta denumirea de "GTA" sau foarte multe modele care poarta semnatura unui designer de caroserii, precum Bertone, Giugiaro, Pininfarina, Zagato, etc plus modelele exotice ca 4C sau 8C. Toate sunt modele reimaginate dupa cele care au fost lansate la inceputururile companiei. Alfa Romeo devine astfel unul dintre cei mai longevivi producatori auto care sunt pe piata si in prezent, celebrand peste 110 ani de existenta. Chiar daca publicul nu are o parerea foarte buna despre Alfa Romeo, legatura dintre toate aceste branduri, ar trebui sa dea putin de gandit.

 

 

Pe langa modelele auto, Alfa Romeo a avut si multe premiere tehnologice pentru industria auto, printre care si binecunoscutul sistem DOHC, din 1914 sau primele sistem de injectie electronica. Alte inovatii ar fi: VVT, discuri de frana pe toate 4 rotile, plus transmiei automata cu padele si prima masina de pasageri cu motor diesel common rail. Tehnologii folosite in prezent sunt folosite pe MiTo, actuatorul electro-hidraulic variabil pentru valve sau frane electrice pe Giulia.

 

 

Noile modele care au reinviat brandul sunt concepute in colaborare cu Ferrari, mai ales versiunile de performanta din seria Quadrifoglio cu motorizari de 2.9 Twin Turbo V6 cu peste 500cp si tractiune integrala. Pe langa asta, Alfa Romeo a lansat si primul SUV din istoria companiei, date fiind trendurile si cerintele clientilor din ultimii ani. Modelul Stelvio primeste si el o versiune de performanta cu aceeasi motorizare, model care a detinut titlul pentru cel mai rapid SUV de pe Nurburgring pentru o perioada buna. Doar Audi RS Q8 si Lamborghini Urus (care practic sunt aceleasi masini cu alta emblema), au reusit sa il detroneze. Vorbim insa de 10 milisecunde si preturi incepand de la dublu la cinci ori mai mari. De curand, Alfa Romeo a reinviat modelul GTA, crescand performantele si modificand putin aspectul unui Giulia Quadrifoglio, iar GTAm este un model fara banchete spate si rollcage. Modelele Quadrifoglio au un logo special, trifoiul cu 4 foi, acelasi logo care a fost pus si pe prima masina de curse Alfa Romeo din 1924.

 

 

Pe magazinul nostru, se gasesc multe modele din istoria producatorului si pot fi comandate de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/machete/auto?marca_auto=476