Rover Company Limited a fost o companie auto britanica lansata in anul 1885 si a produs initial biciclete si motociclete, iar dupa cel de-al doilea razboi mondial, acestia s-au mutat in fabrica din Solihull, Warwickshire. Reputatia sa de durata pentru calitate si performanta a fost de asa natura incat primul lor model lansat post razboi a fost declarata mai bun decat orice alta masina, cu exceptia unui Rolls Royce al acelei perioade. Rover a fabricat si prima serie ale binecunoscutului Land Rover in 1948 si a devenit cel mai de succes si mai profitabil produs al sau - Land Rover devenind in cele din urma o companie si o marca separata in sine. Totodata, acestia au lansat si Range Rover in 1970.

 

 

Rover a fost vandut catre Leyland Motors in 1967, care achizitionase deja Standard-Triumph cu sapte ani mai devreme. Initial, Rover si-a mentinut un nivel de autonomie in cadrul conglomeratului Leyland, dar pana in 1978. Leyland - pana atunci British Leyland - se confruntase cu dificultati financiare grave si fusese nationalizat de guvernul britanic. Majoritatea activelor fostei companii Rover au fost mutate intr-o noua filiala numita Land Rover Ltd, in timp ce marca Rover in sine a continuat sa fie utilizata pe alte produse British Leyland care se bazau in mare parte pe ingineria Honda. Cu toate acestea, Rover a devenit in cele din urma cea mai prolifica marca din cadrul British Leyland si si-a dat numele intregului conglomerat sub forma Grupului Rover in 1986, din care MG, Mini si Land Rover au ramas parte pana cand Grupul Rover a fost destramat de BMW in 2000. In prezent, marca Rover este proprietatea latenta a succesorului companiei Rover - Jaguar Land Rover, care inca functioneaza din uzina Rover din Solihull.

Unul dintre cele mai cunoscute modele ale primei companii Rover este sedanul denumit P6. Acesta a fost fabricat din 1963 pana in 1977, in peste 300.000 de exemplare si in 2 generatii. Modelul P6 a primit si alte sufixe in denumirea sa, acestea fiind bazate pe motorizarea pe care o primea. Astfel in prima serie a existat modelul P6 2000 si P6 3500, iar seria II, a primit P6 2200, dar si model break. Prima aparitie a acestui model, denumita 2000, a avut desigur un motor 2.0 cu 4 cilindri si aproximativ 104CP. Pentru reputatia sa de succes, motorul 2.0 a demonstrat a fi eficient, stabil si fiabil in timp. Asa cum povesteam si in alte articole, pe vremea respectiva nu le denumeau "facelift", insa in aproape in fiecare an masinile primeau imbunatatiri si schimbari, poate subtile, dar acestea existau fara a fi anuntate ca acum. Astfel, Rover P6 primea alte evacuari, alte grile, alte schimbari estetice sau mecanice subtile. Spre finalul productiei, motorul de 2 litri ajungea la 124CP.

 

 

Desigur, ca orice alt producator sau model auto, acesta era construit pentru a concura cu alte modele din piata, si pentru a diferentia acest model cumva fata de tot ce exista atunci si ii putea fura clientii, Rover a decis sa imprumute de la Buick, un motor V8 de 3.5 litri. Buick Special a fost modelul "donator", iar Rover a venit practic cu ceva mai mult decat competitorul sau direct Triumph 2000. Trecem acum la Rover P6 3500 si succesul instant pe care l-a avut aceasta motorizare cu bloc din aluminiu. Rover a fost nevoit sa modifice destul de mult compartimentul motor, astfel incat acest monstru cu 8 cilindri sa incapa sub capota. Datorita faptului ca era din aluminiu, greutatea totala a masinii era aproape la fel ca modelul cu motor in 4 cilindri. P6 3500 ajungea la o viteza maxima de 183km/h si prindea "suta" in 10.5 secunde, fiind considerata printre cele mai rapide masini ale momentului. Pe langa modificarile din compartimentul motor, V8-ul avea nevoie si de un radiator mai mare sau modificare suspensiei. Spre sfarsitul productiei, motorul V8 producea 184CP datoritata unei versiuni cu compresie mai mare.

 

 

A doua generatie, denumita Series II sau Mk2, asa cum stim si de la Land Rover, a fost lansata in 1970. Aceasta venea cu modificari la nivelul designului exterior, iar bateria era acum in spate, in portbagaj. Aceasta noua generatia a prins multe dificultati financiare, astfel rezultatele s-au reflectat in fiabilitatea motoarelor. Utilizatorii le aducea inapoi pentru reparatii si dupa 10.000km, iar dupa succesul initial, acesta a devenit cea mai rau vazuta masina noua. Totodata, seria II a venit si cu o alta motorizare, conceputa pentru a face fata standardelor de emisii din anumite parti ale lumii, astfel nascandu-se modelul P6 2200, cu motor de 2.2 litri si aproximativ 100CP sau 115CP pentru varianta cu 2 carburatoare. Rover P6 a avut si modele break, care se spune ca au avut un succes la fel de mare ca modelul sedan, insa nu asa de mare pentru celelalte motorizari, conversia fiind destul de costisitoare. Dupa aproape 14 ani de productie, modelul P6 a iesit din fabrica pentru ultima data in 1977.