Astazi cursele de masini incep de la clasicele "liniute" legale sau mai putin legale, pana la competitii mondiale cu sute de cai putere si cele mai avansate tehnolologii mecanice si electronice, combinate cu zeci de ani de experienta in aerodinamica si design.

Cursa auto din 1887 a fost un eveniment inedit pentru epoca sa, reprezentând una dintre primele competiții de mașini organizate din lume. Evenimentul a avut loc în Germania, în data de 28 august 1887, pe un traseu de 29 de kilometri între orașele Paris și Versailles. Au participat trei automobile, toate fiind propulsate de motoare cu aburi, iar câștigătorul a fost o mașină numită "La Marquise", construită de francezul De Dion Bouton. Aceasta a parcurs distanța într-un timp de 2 ore și 14 minute, cu o viteză medie de aproximativ 13 km/h.

 

 

Evenimentul a stârnit interesul publicului și a fost considerat o realizare tehnică impresionantă, deoarece la acea vreme, automobilele erau încă în stadiul incipient al dezvoltării, iar majoritatea oamenilor nu le considerau fiabile sau utile pentru uzul cotidian. Cursa a fost organizată ca o modalitate de a demonstra capacitatea tehnologică a mașinilor cu aburi și a dus la creșterea interesului pentru dezvoltarea ulterioară a automobilelor cu motor. În următorii ani, s-au organizat alte competiții similare în Europa, iar mașinile cu aburi au fost înlocuite treptat cu mașini cu motoare cu combustie internă.

Prima cursă de mașini a avut loc în Franța în anul 1894, când Automobile Club de France a organizat un eveniment numit "Concurs pentru Automobile". Cursa s-a desfășurat pe o distanță de 127 de kilometri, între orașele Paris și Rouen, și a avut ca scop promovarea industriei auto în Franța. La acea vreme, automobilele erau încă în stadiul incipient al dezvoltării, iar majoritatea oamenilor nu le considerau fiabile. Cursa a avut loc ca o modalitate de a demonstra publicului că automobilele erau vehicule fiabile și potrivite pentru uzul cotidian.

 

 

Au participat 21 de automobile, cu viteze maxime de aproximativ 20 km/h. Câștigătorul a fost un vehicul cu aburi numit "De Dion Bouton et Trépardoux", condus de Jules-Albert de Dion, care a parcurs traseul în 6 ore și 48 de minute. Evenimentul a atras o mulțime de oameni, care s-au adunat de-a lungul traseului pentru a vedea mașinile în acțiune. Această cursă istorică a marcat începutul unei noi ere în transportul cu motor și a dus la dezvoltarea ulterioară a curselor de mașini.

De-a lungul anilor, curselor de mașini li s-au adăugat noi categorii, precum cele de Formula 1 și cele de raliuri, care continuă să atragă mulți fani și să producă o multitudine de evenimente în întreaga lume.