Timpurile si nevoia au dus la constructia unui model auto unic. Astfel, in anii 1950 cand Mercedes Benz incerca sa ajunga pe podiumul evenimentelor cu masini de curse, a aparut nevoia de a transporta bolizii foarte rapid si in siguranta la garajul unde urma sa fie reparate.

Mercedes Benz a construit platforma Race Car Transporter care chiar si in vremurile respective avea niste forme unice si mai ales, era rapida. Atat de rapida incat putea transporta un bolid la viteze de 180km/h. Cum era asta posibil? Cel mai rapid Mercedes la momentul respectiv era 300SL Gullwing, iar producatorul a adaptat motorul acestuia la noua "platforma". Aceasta avea chiar si rotile lui 300SL. Unicul exemplar al platformei, ducea masinile de curse de la o competitie la alta sau de la eveniment la fabrica pentru reparatiile mai importante care nu puteau fi efectuate la fata locului.

 

 

Platforma a fost construita intr-un singur exemplar si are o forma cel putin ciudata. Partea din fata unde sta soferul este in aer, puntea fata incepand cu mult dupa cabina. Forma cabinei este sculptata pe forma "botului" masinii care era transportata, iar partea din mijloc dintre punti, sub sinele platformei, gazduia rotile de rezerva. Forma sa aerodinamica o ducea asa cum spuneam la o viteaza de pana la 180km/h cu motorul de 3.0 litri cu 6 cilindri in linie. Acesta producea aproximativ 220cp pe puntea spate.

Dupa trecerea timpului si avansul tehnologiei, Mercedes Benz Race Car Transporter nu a mai fost folosit si nu mai prezenta interes. Treaba asta mereu m-a pus pe ganduri, probabil la momentul respectiv aceste modele nu ieseau cu nimic din comun, adica erau cumva "normale". Abia acum cand sunt niste raritati le vedem si noi ca niste opere de arta. Spun asta pentru ca la finalul carierei sale, cineva a decis sa o faca tandari si sa o trimita la casat. Ceea ce nu si-au dat seama pe moment este ca acest model urma sa intre in istorie, iar la un moment dat Mercedes a reconstruit un exemplar, insa i-a costat peste 2 milioane de dolari pentru a-l reproduce 1:1 cu originalul. Acest exemplar a ajuns in muzeul Mercedes din Stuttgart.

Istoria modelului a fost scurta, nefiind un model serie, ci un unicat, astfel colectionarii si entuziastii n-au putut sa faca altceva decat sa obtina licenta pentru a reproduce replici ale modelului. Una astfel de exemplar functional este in garajul binecunoscutului Jay Leno, un fel de Tiriac al Americii, care detine un numar impresionant de autovehicule care mai de care.

 

 

Chiar daca autovehiculul este unicat si nu ai unde sa il vezi, cu atat mai putin sa il detii, producatorii de machete au reusit sa obtina licenta pentru a-l reproduce ca macheta. Unul dintre ei este iScale si a reprodus MB Race Car Transporter la scara 1/18 la o calitate foarte buna si detalii exacte. Macheta se poate viziona in showroom-ul nostru din Bucuresti si/sau se poate comanda de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/mercedes-benz-racing-car-transporter-the-blue-wonder-1955-macheta-autospeciala-scara-1-18-albastru-iscale