Despre acest producator am mai vorbit, poate si in mare despre modelul de la baza, insa de data asta vorbim de un nume nou in portofoliul sau... aproape.

Jeep este unul dintre cei mai longevivi producator din industrie, poate fi considerat chiar pionierul suv-urilor, iar printre primele suv-uri care au aparut in istorie, cel mai cunoscut este modelul Willys. Un alt model foarte cunoscut care chiar se trage din Willys este Wrangler. Modelul iconic al producatorului este pe piata la inceputurile sale si a crescut si la propriu si la figurat de-a lungul generatiilor.

 

 

Pentru ca tendintele se schimba, trendurile se schimba, utilizatorii se adaptaeaza, acele vehicule care erau destinate in urma cu putin timp unui anumit tip de oameni, devine din ce in ce mai dominant pe piata auto. Este vorba de categoria SUV. De la crossovere la suv-uri, toti producatorii ofera acum astfel de modele, ba chiar multi dintre ei transforma modele importante din hatchbackuri sau sedanuri chiar in crossovere si suv-uri. Asta se intampla pentru ca asa cum spuneam mai sus, timpurile se schimba, iar modele care candva erau reprezentative, nu mai au vanzari si trebuie sa se intample ceva nou pentru a merge mai departe. In regula, un alt trend care pana de curand era in principiu comun peste ocean, este cel cu pickupurile. Am avut si noi in europa destule modele, insa abia in ultimul deceniu au luat amploare cu adevarat si la noi, cu modele mai micute sau motorizari europene intr-adevar, dar este acolo cu siguranta.

Ca sa trecem inapoi la subiectul nostru si anume Jeep, acesta a avut un astfel de model intre 1985 si 1992, dar din nu in mare parte prin Statele Unite. Aceste se numea Comanche si era bazat in principiu pe un Cherokee. Dupa aproape 30 de ani, Jeep lanseaza pe piata un nou model din acest segment si il numeste Gladiator. De data asta, este baza pe un Wrangler Rubicon si si-a inceput cariera in 2019.

 

 

Acesta este in mare parte un Jeep Wrangler Rubicon cu 4 usi, cu sau fara plafon si "bena". Jeep Gladiator vine in 4 versiuni de acoperis: soft top cu prelata sau textil si doua versiuni cu plafon dur in culoarea masinii sau negru. Pe langa asta, ca un adevarat off-roader, usile se pot elimina, iar parbrizul se coboara pe capota. De asemenea, Jeep ofera si mai multe variante de echipare, printre care si deja binecunoscutul Rubicon, plus: Sport, Sport S, Overland si versiunea gandita pentru desert, Mojave. Overland este varianta "de lux" dintre echipari, avand bord captusit cu piele.

 

 

Din punct de vedere al motorizarilor, Jeep a integrat atat motor pe benzina, cat si pe motorina. Un V6 de 3.6 litri cu tehnologie VVT si un 3.0 litri diesel tot in format V6. Modelul pe benzina poate avea transmisie manuala cu 6 viteze sau automata cu 8 viteze. Desigur, tractiunea integrala este standard pentru oricare dintre ele.

Anumiti producatori de machete deja au scos propriile modele la scara 1/24, in ambele versiuni de caroserie. Acestea pot fi comandate accesand produsele din josul articolului.