Un alt nume iconic in industria auto, mai ales pe piata americana pentru ca doar de acolo a plecat, este sportivul Camaro. A aparut ca raspuns pentru Ford Mustang si este pe piata inca de atunci, din 1967. Intre 2002 si 2010 a facut o pauza, urmand ca modelul modern sa fie o schimbare majora. Modelul modern a fost si vedeta series Transformers, asa cum il stim majoritatea sub numele de BumbleBee, insa in varianta conceptului, nu foarte diferita fata de modelul de productie.

Ne intoarcem la prima generatie, care a aparut din cauza lui Ford Mustang. Cand General Motors si Chevrolet au vazut ca noul model sportiv de tineret al competitorului sau direct a facut furori inca de la lansarea oficiala, trebuiau clar sa vina cu propria replica. Astfel a luat nastere Camaro. Face parte din clasa "pony car" sau putin definit, o masina sportiva, compacta, aratoasa si accesibila si pe buna dreptate, in Statele Unite cel putin are un pret foarte accesibil si a avut intotdeauna. Cand au ajuns in Europa, boom, preturile ajung sa coste cat un Mercedes Benz. Abia de la penultimele generatii, Chevrolet si Ford au "europenizat" cele doua modele si le-au adaugat in ofertele locale. Ce inseamna "europenizat"? Pe langa faptul ca au pus la dispozitie orice motorizare, chiar si cele de 4.0litri sau 5.0litri, au adaugat si unele accesibile pentru taxe: 2.0 turbo la Camaro si 2.3 turbo la Mustang.

Primul Ford Mustang a fost cabrio, asadar si Camaro a fost tot cabrio, dar si coupe (2 usi cu plafon fix). A debutat in 1966, iar productia a inceput in 1967 pana in 1969. Prima motorizare avea 3.8litri cu 6 cilindri in linie, urmata de 4.9litri, 5.0litri, 5.4litri, 5.7litri si 6.5litri V8. Toate motorizarile avea propulsie spate, tipic masinilor din acele vremuri. Primul model a fost si o inspiratie pentru a reinterpreta modelul modern aparut in 2010. Versiunile de echipare au aparut inca de la prima generatie: SS (SuperSport), Rally Sport (RS) si Z28. Fiecare cu diverse schimbari la nivelul kitului exterior si performante.

 

 

A doua generatie a aparut in 1970 si tinut peste 10 ani, designul fiind complet nou, diferit, mai mare si mai lata. A treia generatie a fost mult mai diferita chiar, dar si aceasta a avut o durata de viata de 10 ani. A fost printre primele modele pe injectie si cutie automata rapida, dar si cu motorizari cu 4 cilindri si caroserii de tip hatchback (portbagaj care se deschide cu tot cu luneta). Totodata acesta era si cu peste 200kg mai usoara fata de generatia anterioara. Acesta avea si motorizari de 2.5litri cu 4 cilindri sau 2.8litri V6. A patra generatie a fost probabil cea mai controversata, in incercarea de a deveni o masina moderna si totusi de a pastra alura unui muscle car. Rezultatul a fost unul destul de slab pentru vanzari, insa noul Camaro venea cu multe imbunatatiri tehnice, noutati in industrie si motoare mai performante.

In 2002 productia a incetat si dupa multe zvonuri, teaser-uri si aparitii prin filme a conceptului, Chevrolet anunta noul model modern al popularului Camaro. Acesta si-a inceput productia in Oshawa, Canada si era construita pe o platforma complet noua, design complet nou si tehnologia momentului. Totodata era acel model de care am spus mai sus ca reinterpreta primul model, atat la exterior, cat si la interior. Camaro era un model destul de basic, standard asa cum erau si primele modele. Nu se doreste a fi un model luxos nici acum, ci un model sportiv si accesibil. Cea mai mica motorizare a noului model era de 3.6 litri V6 si ajungea la 6.2 litri V8 cu diverse modificari estetice la variantele SS si RS. Modelul de performanta Z28 primea acelasi motor ca fratele sau mai mare Corvette si vorbim despre un 7.0 litri V8 cu 505cp. Modelul a trecut prin multe facelifturi si si-a terminat productia in 2015.

 

 

In 2016 Chevrolet a prezentat generatia a 6 a, care pare mai mult un facelift pentru ultimul facelift de la a 5 a generatie. Ultimul model de Camaro introduce noi tehnologii, un design oarecum diferit, motorizari mai performante si duce mai departe mostenirea muscle car-ului din anii '60. Totodata este si primul Camaro care devine accesibil din punct de vedere al taxelor in Europa, fiindca primeste un motor 2.0 turbo cu 4 cilindri si 275CP. Desigur nu mai suna ca un muscle car in adevaratul sens, dar evacuarea speciala si toba finala o fac sa se auda ca o sportiva decenta. Alte motorizari ale ultimei generatii sunt de 3.6 litri V6, in timp ce modelul SS ramane cu acelasi 6.2 litri si peste 450cp din cele 8 pistoane in V, iar modelul de performanta ZL1 imprumuta din nou motorizarea fratelui sau mai mare Corvette C7, unde impreuna cu un supercharger ajunge la 650CP.

 

 

Pe magazinul nostru gasiti atat primul, cat si ultimul model de Camaro la scara 1/18, replicate de diferiti producatori. Ambele sunt in versiunile SS. Totodata, gasiti si modelele dintre aceste extremitati sub diferite forme si marimi.