Am observat ca exista multi colectionari pasionati de masinile clasice, dar si foarte multi care aleg modelele americane iconice sau mai putin cunoscute. Asadar, am cotrobait putin prin oferta furnizorilor si am descoperit ca SunStar face cele mai multe dintre ele la o calitate buna. Vorbim acum de machete la scara 1/18 care ofera multe componente functionale si detalii bune la un pret decent.

Modele care acum sunt considerate niste bijuterii, la care noi nu am avut acces din nefericire fiind concepute pentru America si poate cu putin noroc importate, devin acum si machete. Astfel enumeram cateva dintre ele cu o scurta povestioara pentru fiecare si poate reusim sa va transpunem in vremurile respective.

Incepem cu un Buick, o companie detinuta de General Motors care a oferit de-a lungul istoriei modele proprii, dar si modele rebranduite a altor producatori care nu au modelul principal cu productie peste ocean. Producatorul a intrat pe piata acum 118 ani si este pe piata chiar si in prezent. Unul din modelele importante ale producatorului este Series 90 si si-a inceput cariera in 1931. Macheta pe care o propunem noi este varianta din 1958, care este de altfel si ultima generatie, fiind la vremea respectiva modelul de top al producatorului. A fost construit pe platforma GM C in 3 variante: 4 usi cu plafon, coupe si decapotabil cu o singura motorizare 6.0 litri V8. Modelul Limited din 1958 era cea mai inalta echipare si cel mai luxos model al momentului, fiind plin de elemente cromate si interior premium. SunStar a reusit sa reproduca varianta Convertible intr-un argintiu lucios cu plafon alb si se poate comanda de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/buick-limited-closed-convertible-1958-macheta-auto-scara-1-18-argintiu-sunstar

 

1958 Buick Limited Convertible (27406399292).jpg

 

O alta companie care a produs si prima masina de serie mare la pret accesibil, este Ford, iar acesta are multe modele cunoscute care au intrat in istorie. Avem Ford Galaxie, Ford Fairlane, Ford Thunderbird sau Ford Falcon.
Modelul Galaxie a avut 4 generatii, iar cea pe care o avem noi de prezentat este cea de-a doua, care a fost fabricata intre 1959 si 1964 cu multe variante de caroserie: sedan cu 4 sau 2 usi, acelasi numar de usi dar cu plafon detasabil si cabrio. De asemenea acest model a avut parte si de multe motorizari, incepand de la 3.7 litri cu 6 cilindri in linie, pana la V8 cu 7.0 litri, iar transmisia se facea cu mai multe tipuri de cutii de viteze: automata cu 2 viteze, automata cu 3 viteze sau manuala cu 3 si 4 viteze. Acest model exista ca macheta in doua variante:

Cu plafon detasabil (hardtop) si 2 usi: https://magazinulcolectionarului.ro/ford-galaxie-500xl-hardtop-1964-macheta-auto-scara-1-18-bej-sunstar

Convertible: https://magazinulcolectionarului.ro/ford-galaxie-500-open-convertible-1963-macheta-auto-scara-1-18-verde-deschis-sunstar

 

 

1960 Ford Galaxie Starliner.jpg

 

Ford Fairlane, un alt model cunoscut si frumos cu fiecare generatie, 7 generatii la numar, produs intre 1955 si 1970. Ai spune ca sunt cam multe generatii in doar 15 ani, insa fiecare este diferita. Ford a incercat sa-l readuca la viata in 2005 printr-un concept de tip SUV, ceea ce s-a transformat mai tarziu in Ford Fusion so Edge. Din punct de vedere al machetelor, noi vorbim acum de generatia a 2 a, produsa intre 1957 si 1959 cu motorizari 6 in linie si V8, 2 sau 3 viteze automate si multe variante de caroserie. Cea propusa de noi este Skyliner sau cabrio. Aceasta macheta se poate comanda de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/ford-fairlane-skyliner-1957-macheta-auto-scara-1-18-negru-cu-maro-sunstar

 

 

Un alt model care a prins 11 generatii si chiar vremuri moderne este Thunderbird care dateaza tot din 1955 si a ajuns cu ultima generatie pana in 2005 si a fost clasata in segmenul PLC sau personal luxury car, despre care vom vorbi putin mai tarziu. Desi prima generatie a avut succes, Ford a fost putin sceptic cu a doua generatie, fiind un model exclusiv cu 2 locuri. Astfel au hotarat ca a doua generatie sa aiba 4 locuri. Astfel rezultatele au venit imediat, modelul a fost vandut in peste 200.000 de exemplare, de 4 ori mai multe ca prima generatie. De aici a aparut si noul segment despre care spuneam mai sus, dar inca mai tinem putin ideea. Motoarele tipic americane, de 5.8 V8 cu 300cp si 7.0 litri cu 350cp tot V8. Un astfel de model a fost reprodus si de SunStar la scara 1/18 si se poate comanda de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/ford-thunderbird-hard-top-1960-macheta-auto-scara-1-18-verde-sunstar

 

 

Pentru ca tot vorbeam mai sus despre un segment auto mai putin cunoscut, masina de lux personala sau personal luxury car este o clasificare auto folosita in nordul Americii si se refera la modele putin sportive, sofisticate, coupe care pun accent mai mult pe confort decat pe performante. Aceste platforme sunt concepute pentru a veni cu modele distincte si profitabile. In aceasta categorie se invarte si Studebaker, un producator mai exclusivist, si al sau model Avanti. A fost fabricat doar 2 ani de zile, in putin peste 5000 de exemplare. Avanti a fost declarat singurul model performant gandit pentru 4 pasageri din aceasta clasificare auto, la vremea respectiva. Era cea mai rapida masina de productie, care oferea optiuni de siguranta si venea imediat dupa razboi. Aceasta ajungea la o viteza maxima de peste 280km/h, dintr-un motor de 4.8 litri V8 supraalimentat. Transmisia era oferita in 3 variante: manuala 3 cu viteze, manuala cu 4 viteze sau automata cu 3 viteze. Acest model foarte rar a fost reprodus si ca macheta la scara 1/18 de catre Signature Models si poate fi comandat de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/studebaker-avanti-1963-macheta-auto-scara-1-18-rosu-signature-models

 

1963 Studebaker Avanti gold at Concord University.JPG

 

Penultimul model propus de noi, este binecunoscutul Camaro. Acesta a trecut prin multe schimbari de-al lungul istoriei iar generatia despre care vorbim acum este probabil in aceeasi categorie ca incercarea lui Ford de a tranzitiona in era moderna si acel Mustang care se voia a fi ceva diferit dar a fost un esec. Este vorba despre a 3 a generatie, chiar daca este speciala in felul ei, este o indepartare de la alura de muscle car. A fost introdus in 1981 si au fost primele modele cu injectie, cutie automata performanta si motor cu 4 cilindri. Patru cilindri intr-un Camaro? Ai spune ca pana in prezent la modelul europenizat, nu a existat asa ceva, insa a fost. Totodata am avut si motorizari de 2.8 V6, 5.0 V8 si 5.7 V8 si un design cumva asemanator cu linia unui Corvette din aceeasi perioada. Modelul Z28 al acelor timpuri vine in doua variante de culoare.

Maro cu crem: https://magazinulcolectionarului.ro/chevrolet-camaro-z28-1985-macheta-auto-scara-1-18-maro-sunstar

Negru cu crem: https://magazinulcolectionarului.ro/chevrolet-camaro-z28-1985-macheta-auto-scara-1-18-negru-sunstar

 

CHEVROLET Camaro specs & photos - 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992 - autoevolution

 

Un ultim colos al industriei auto din acele vremuri este binecunoscutul Pontiac GTO si ale sale 5 generatii. La fel ca competitorii sai de mai sus si GTO-ul a fost diferit cu fiecare generatie in parte, iar ultimul model, cel modern, a rulat pana in 2006. Noi vorbim despre prima generatie pentru care va propunem aceasta macheta la scara 1/18, model fabricat intre 1964 si 1967 cu motorizari de peste 6.0 litri, clasicele V8 americane si caroserii de tip cabrio, hardtop sau coupe. Acest model se poate comanda de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/pontiac-gto-1965-macheta-auto-scara-1-18-gri-sunstar

 

'65 gto.JPG

 

Modelele prezentate aici nu sunt singurele de pe magazinul nostru, nici din punct de vedere al scarii, astfel puteti gasi mai multe aici: https://magazinulcolectionarului.ro/machete-auto-moto/scara?auto_tip=113&p=2