A ajuns la a-8-a generatie si este pe piata de aproape 7 decenii. In principiu este raspunsul lui Chevrolet la Mustang sau Camaro, desi a fost mult mai puternic mereu, iar cu ultima generatie a trecut la alt nivel fata de competitorii sai. La fel ca multe alte modele americane, Corvette-ul nu se putea comanda foarte usor in Europa, insa ultimele generatii au devenit disponibile si in showroom-urile de la noi. In principiu asta se datoreaza motoarelor foarte mari care nu au un succes foarte mare in Europa.

Chevrolet Corvette C8 este primul model care duce legendarul "Vette" la nivelul de supercar. Numele de Corvette vine de la navele de razboi de mici dimensiuni denumite la fel ca modelul de masina despre care vorbim. In 1953 Chevrolet urma sa lanseze o noua masina sport, iar numele a fost aprobat dupa ce Myron Scott a sugerat companiei sa foloseasca acest termen ca nume. 70 de ani mai tarziu Corvette este un brand, asa cum Mustang este pentru Ford. Corvette are propria sigla, precum Mustang, si este un model distinct pe langa orice alt model Chevrolet.

Chevrolet apartine de gigantul american General Motors si a introdus modelul Corvette in 1953, initial fiind lansat ca un concept la New York Auto Show. Conceptul a prezentat un interes foarte mare, iar GM a hotarat ca poate ajunge in productia de serie. Primul exemplar a iesit pe poarta fabricii pe 30 iunie 1953. Prima generatie (poza jos) a avut punte fixa pe spate, urmand ca cea independenta sa apara la a doua generatie. In primul an toate exemplarele produse au fost albe (300 la numar), urmand ca din 1954 sa fie disponibil si albastru, rosu, negru. Primii 2 ani, Corvette C1 a fost vandut cu un motor de 3.9 litri, de tip 6 in linie si 150cp. Dupa 1955, Corvette a trecut la V8 cu un motor de 4.3 litri si aproximativ 250cp. Pana la finalul carierei, prima generatie putea fi cumparata cu un motor de 5.3 litri si aproximativ 360cp pentru varianta pe injectie. Prima generatie se poate comanda de pe site-ul nostru la scara 1:43 de la New Ray.

 

 

A doua generatie a introdus denumirea Sting Ray fiind primul model cu caroserie Coupe. Prima generatie a fost numai cabriolet. Corvette C2 a primit discuri pe toate cele 4 roti, motor de 6.5 litri V8 si o putere de 430cp. A doua generatie a introdus farurile escamotabile De data aceasta, generatia C2 nu a mai tinut 10 ani, ci doar 4, astfel in 1967 productia a luat sfarsit si a facut loc modelului C3 (poza jos), care era o versiune imbunatatita a modelului C2. Si a doua generatie poate fi comandata la scara 1:43 de la producator New Ray.

 

 

A 4 a generatie (poza jos), a aparut dupa o pauza de 2 ani, timp in care tendintele s-au schimbat, iar Corvette incepea incet, incet sa prinda formele din prezent. Odata cu modelul C5, a prins cea mai cunoscuta forma a Corvette-ului, fiind si cel mai substantial redesign din toata istoria masinii. C5 a fost lansat in 1997 si ajungea la o viteza maxima de 283km/h, fiind mult mai usor fata de generatia anterioara.

 

 

Ajungem in 2005, dupa 7 ani de la lansarea modelului C5 si vorbim putin despre noua generatie care a prezentat intoarcerea la farurile normale si a conturat formele modelului din prezent. Corvette C6 este o versiune cu mult imbunatatita, cu tehnologia adusa la zi , avand aceleasi modele gigantice americane si puteri de pana la 650cp. Ultimul model din noua generatie a fost fabricat in februarie 2013. Modelul C6 exista pe site-ul nostru si ca macheta la scara 1:43 de la New Ray.

 

 

Suntem deja in era in care generatiile apar o data la maxim 5 ani si vorbim despre ultimul Corvette cu motor frontala. Cu un design foarte agresiv, cu mult diferit fata de generatia anterioara, Chevrolet Corvette C7 a reinviat brandul Stingray si a fost oferit in mai multe variante de putere, incepand de la 450cp pana la 755cp. Modelul Corvette C7 exista si pe magazinul nostru la scara 1:24 reprodusa de Welly.

 

 

Ultima generatie a fost anuntata in 2019 si a fost pusa in vanzare anul acesta in 2020. Este prima generatie care transforma modelul Corvette intr-un adevarat supercar: motorul a ajuns sa fie amplasat central. Motorul central este o caracteristica a supercarurilor precum: Ferrari, Lamborghini, Porsche, etc. Ceea ce este si mai interesant pe langa multe altele, este a spart concurenta prin design, calitate, putere si mai ales PRET. Este un supercar care se poate cumpara cu preturi incepand de la 50000$. Un supercar de la alti producatori are preturi incepand cu cel putin 150000$. Pe langa aceasta caracteristica foarte importanta pentru industria auto, Chevrolet Corvette C8 foloseste cele mai noi tehnologii General Motors.

 

 

O parte din modelele Chervrolet Corvette sunt disponibile si pe site-ul nostru sub forma de machete la diferite scari de la diferiti producatori si pot fi comandate de aici.