Dateaza inca din 1931 si este detinut de Nissan. A fost folosit ca brand principal pentru a duce Nissan pe alte piese. Este vorba de producatorul japonez Datsun, care a inceput din 1914 sub numele de DAT, initiale ale fondatorilor Den, Aoyama si Takeuchi. Primele modele vandute sub brandul Datsun, au aparut undeva in 1933 cand DAT a infiintat subrandul Datson, destinat modelelor mici cu motoare sub 500cmc. Aceste masini puteau fi conduse fara permis printr-o ordonanta data de guvern in acea perioada. "Fiul lui DAT" s-a transformat pe parcurs in Datsun si asa a ramas de atunci. Datsun nu a construit numai masini mici, ci si camioane dupa finalizarea razboiului, iar in 1947 acestia au revenit la activitatea originala. Initial Datsun se concentra pe modele de la Austin sau Dodge, urmand abia ca in 1955 sa vina cu un design propriu si deosebit. Nissan a pus capat acestui brand in 1986 si l-a reinviat in 2013, avand niste planuri de inchidere din nou prin 2019, care insa nu s-au concretizat. In toti acesti ani, Datsun a incercat sa reintre pe piata cu alt vehicul mai maricel si anume o camioneta, insa productia a durat doar putin peste un an intre 2001 si 2002. Cand s-a facut trecerea de la Datsun la Nissan pe pietele unde inca se vindeau sub brandul acesta, investitia a fost foarte mare pentru campaniile si rebrandingul companiei. Investitiile au trecut de pragul de 500 milioane de dolari.
Nissan nu a folosit brandul propriu in America la inceput, oferind aceleasi modele cunoscute in istoria auto, sub brandul Datsun. De aici amintim: Fairlady, 240Z. Prima dintre ele, este predecesorul, iar 240Z este modelul care a dat startul binecunoscutei serii de la Nissan, Z. Desi acum seria Z se vinde sub brandul Nissan, 240Z din 1970 a intrat pe piata americana cu un motor de 2.0 litri cu 6 cilindri in linie si propulsie spate. Acesta reusea sa produca aproximativ 130cp dintr-o cutie de 4 sau 5 viteze manuala, Pe piata japoneza a aparut si unul de 2.4 litri, cu 6 cilindri in linie, o cutie cu 4 viteze manuala si 150CP. In 1971 a fost introdusa si o cutie automata cu 3 viteze, dar si una cu 5 viteze manuala care nu era disponibila in America. Motorul a fost eliminat in 1973 datorita crizei combustibilului.  Pe parcursul carierei sale, au mai aparut si alte variante de motorizari in versiunea 260Z sau 280Z, mai exact 2.6 litri si 2.8 litri. Cel din urma fiind si cel mai puternic desigur, ajungea la o performanta de 170cp.
Datsun 240Z a intrat si in motorsport fiind modificata pentru circuit sau raliu. Acest model este unul iconic pentru modelele sport, iar succesorii sai au fost la aceeasi inaltime la randul lor. Drept dovada, Nissan urmeaza sa lanseze modelul 400Z. Datsun 240Z se poate gasi pe magazinul nostru la scara 1/24 in varianta standard sau cea de raliu la scara 1/43 din colectia Monte Carlo.