Aparuta initial in anii '50, Giulietta era un automobil maricel pentru vremea sa, fiind construita in multe variante de caroserie: sedan 4 usi, coupe, cabrio (spider / roadster). Multe dintre denumirile atribuite atunci se folosesc chiar si astazi: Sprint, Veloce, Zagato. Prima varianta a aparut in 1954, lansata la Turin Motor Show si era un coupe cu 2+2 locuri, adica locurile din spate existau, dar nu erau de baza, ci doar la nevoie. Acest model a fost desenat de Bertone, prin designerul Franco Scaglione. Un an mai tarziu a fost prezentat si modelul cu 4 usi si cateva luni mai tarziu si modelul Spider (cabrio) desenat de alt designer de caroserii faimos. Pinin Farina. Acesta avea doar o motorizare: 1.3 litri cu 4 cilindri si pana la 100cp de-a lungul carierei sale, prima varianta avand doar 53cp. Transmisia se facea cu cutii manuale cu 4 sau 5 viteze (pentru versiunile speciale) si avea propulsie spate. In 1961, prima generatie a lui Giulietta a primit o restilizare sau un facelift cum i se spune in prezent.

 

 

Acesta a avut si versiuni speciale, una dintre ele numindu-se chiar Sprint Speciale, fiind bazata pe un sasiu scurtat si o caroserie din otel, iar modelul Sprint Zagato, a primit o caroserie din aluminiu fiind destinata competitiilor cu mecanica lui Sprint Speciale.

Pentru cei care stiu modelele de la Alfa Romeo, povestea mai departe o sa para putin ciudata, insa este reala. Dupa prima generatie, Alfa Romeo a inlocuit-o cu modelul Giulia, iar dupa cei aproape 10 ani de productie, acesta a revenit la modelul Giulietta. Partea putin ciudata despre care vorbeam este ca in prezent exista pe piata ambele modele si sunt masini total diferite, Giulietta fiind un hatchback compact, iar Giulia un sedan din clasa medie.

 

 

Ultima generatie a lui Giulietta, care il are ca predecesor pe binecunoscutul 147, a fost construita intre 2010 si 2020 ca hatchback cu 4 usi, tractiune fata si era construita pe platforma de Fiat. Ca motorizari a primit de la 1.4 litri pana la 1.8 litri pe benzina si 1.6 sau 2.0 pe motorina cu 6 viteze manuala sau robotizata. Modelul a trecut prin 2 facelifturi si mai multe varianta speciale. Printre acestea a primit si tratamentul Quadrifoglio Verde cu 1.8 litri turbo si 230CP+, fiind practic un pachet sport, dar si un model pentru piata afrianca Squadra Corse cu peste 280cp. Ultima generatie a lui Giulietta a fost folosit si probabil inca este, ca masina de politie pentru Italia si chiar pentru Carabinieri.

 

 

Aceste doua modele folosite de institutiile statului au fost reprodusa sub forma de machete, la scara 1/18 de producatorul premium BBR Models.