Una dintre cele mai comune masini care au circulat pe la noi si una din masinile clasice care intra in istorie, este Trabantul. Trabant nu a avut o viata foarte lunga si nici modele variate. Un singur model este cel care a intrat in istorie si este modelul pe care il stie toata lumea: Trabant 601. Pe oricine intrebi, atunci cand vine vorba de Trabant, apare in minte modelul din imagine:

 

 

Este cunoscut si sub numele de Trabi si a fost fabricat intre 1963 si 1990 in Zwickau, Saxony, Germania. A fost construit in aproximativ 3 milioane de exemplare si a fost cel mai comun vehicul din estul Germaniei. Nu este de mirare tinand cont ca a fost foarte comun si in tara noastra. Putea fi numit si masina poporului din estul Germaniei, asa cum Beetle-ul a fost in vest. Scopul sau, ca si in cazul lui Beetle a fost sa ofere populatiei un vehicul accesibil, fiabil si decent din punct de vedere al confortului.

Prima motorizare care a fost pusa in Trabant 601 era in 2 timpi si producea 23cp, iar in anul 1969 a primit un plus de putere si ajungea la 26cp. Aceasta avea o cilindree de 594.5cmc. In 1984 a primit un alt carburator, care scadea consumul cu 1l/100km si crestea viteza pana la 107km/h. Modelul a fost construit in varianta sedan, dar si "break". Toata masina avea aproximativ 650kg.

Ca variante de vanzare au fost urmatoarele:

  • 601 Standard
    601S cu proiectoare de ceata, lumina marsarier alba si odometru.
    601 DeLuxe cu vopsea in 2 culori si bara cromata
    601 Kubel o versiune tip "jeep" fara usi
    601 Tramp, o versiune pentru civili a lui Kubel
    800 RS versiune de raliu cu motor de 771cmc si 5 viteze

Dupa Trabant 601, a urmat o tentativa de a aduce un nou model: Trabant 1.1. Produs intre 1990 si 1991, aceste avea un motor imprumutat de la VW de 1.0 litru. Fabrica de la Zwickau a fost in cele din urma inchisa pentru productia Trabantului in 1991, iar fabrica a fost vanduta catre VW. Acolo se fabrica de atunci, dupa o imbunatatire majora, motoare si unele variante de Passat si Golf.

In 2007, o companie mica numita Herpa a cumparat drepturile pentru Trabant si au avut o tentativa de a relansa brandul la Frankfurt Motor Show. In 2012 au prezentat si o varianta electrica numita Trabant nT cu aproximativ 61cp.

 

 

Asadar Trabant nu are o istorie foarte lunga si nici foarte stufoasa, insa modelul 601, ramane in istoria automobilistica si un vehicul de suflet chiar si pentru tara noastra. Acest model auto, a fost bineintele reprodus si ca macheta si il gasiti pe magazinul nostru in mai multe variante la diferite scari.

Toate modelele de machete reproduse dupa Trabant 601, se pot vedea in showroom-ul nostru din Bucuresti sau cu comanda pe site, de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/search/trabant