In engleza si impartit pe cuvinte, modelul auto care a fost denumit pe scurt BRAT, este putin greu de inteles. In mare parte pare o camioneta cu 2 locuri si a fost construita de Subaru.

Subaru BRAT sau Bi-Drive Reacreational All-Terrain Transporter sau un fel de all in one a avut si alte denumiri in diferite tari pe unde a mai fost pus la vanzare: 284, Brumby, Shifter, MV, Targa. In realitate este o camioneta cu tractiune integrala si doua locuri. Acesta a fost vandut intre 1978 si 1994 si chiar daca Subaru este o companie japoneze, BRAT nu a fost fabricat in Japonia si nici vandut acolo. Contrar unei companii de origine japoneze, modelul despre care vorbim a fost importat acolo neoficial.

 

 

A fost insa dezvoltat in Japonia in 1977 la solicitarea directorului Subaru din America si gandit pentru a ocupa piata de camionete de mici dimensiuni care era in crestere inca de atunci. Subaru BRAT trebuia sa faca fata producatorilor ca Toyota, Nissan sau Mazda. Diferit fata de modelele oferite de cei abia mentionati, BRAT venea doar cu tractiune integrala, fiind construit pe platforma deja existenta a lui Subaru Leone. Versiunile gandite pentru SUA si Canada aveau mocheta si scaune in partea din spate datorita taxelor. Cu scaune in spate putea fi considerata o masina pentru pasageri din punct de vedere al legislatiei iar taxele erau foarte mici, insa clasificata drept camioneta, taxele cresteau chiar si de 10 ori mai mult.

 

1985 Subaru BRAT 4-Speed

 

Ca motorizare, la inceput primea un motor de 1.6 litri, urmand a 2 ani mai tarziu sa primeasca unul de 1.8 litri , iar mai tarziu cu versiuni cu turbina care il duceau pana la 94cp. Cutia de viteza era manuala, iar optional pentru varianta cu turbina se putea comanda si cu una automata.