Le auzim din cand in cand pe cer si sigur ne si uitam, le vedem ca demonstratii aviatice si le putem admira in toata maestria lor. Vorbim despre elicoptere, niste masinarii concepute pentru a zbura, pentru a transporta si chiar pentru lupte. Prima astfel de masinarie functionala si relevanta pentru istoria omenirii, si-a luat zborul in 1939 in Conneticut, A fost conceput de Igor Sikorsky si construit de Vought Sikorsky Aircraft Division. Acesta era primul astfel de aparat care folosea un singur rotor principal si rotor pe coada. Primul zbor demonstrativ a durat doar cateva secunde, timp in care VS-300 s-a ridicat de la sol si a facut cateva manevre care ii demonstrau abilitatile. Primul adevarat zbor a avut loc un an mai tarziu.

Patentele au fost aplicate ceva mai tarziu, urmand ca abia in 1935 sa fie aprobate si puse in fabricatie pentru ceea ce stim noi in prezent drept elicoptere. Un exemplar a lui VS-300 este si astazi prezent la muzeul Henry Ford din Michigan.

 

 

Chiar daca primul elicopter functional a aparut abia in anii 1900, conceptul unui obiect zburator pe verticala dateaza inca din anii 400 dinainte de Hristos, din China. Copiii chinezi construiau jucarii din bambus atasand un obiect in forma de elice de un bat de bambus, iar invartindu-l rapid, jucaria zbura. Dupa acest principiu oamenii de stiinta din secolul 18 au construit masinarii zburatoare experimentale. Prin anii 1480, Leonardo Da Vinci a construit niste obiecte zburatoare pe acelasi principiu, insa nu existau inca metode de a tine pe loc aparatul fara sa se invarta odata cu rotorul. Pe parcursul istoriei, pana la data mentionata la inceputul articolului, au existat numeroare incercari si probabil reusite pentru a concepe un astfel de aparat, denumit pana atunci "aparat zburat pe verticala", insa abia in 1939 a existat prima demonstratie revelanta.

 

 

Desigur evolutia omenirii si a tehnologiei au avut un curs destul de rapid si astfel ajungem in prezent unde vedem elicoptere si aparate de zbor ultra performante si destepte care pot fi controlate si de la distanta. Datorita modului de pilotare si abilitatile oferite de un aparat de zbor practic, elicopterele au fost folosite de la agrement pana la aparate de lupta pentru razboi sau aparare, dar si pentru serviciile de sanatate sau pentru bogatii care vor sa "parcheze" elicopterul in loc de Ferrari-ul pe care il detin la un eveniment important, alaturi de alti oameni de acelasi nivel.

Elicopterele sunt folosite si pentru transport, pentru serviciile politiei, pentru radar, pentru stiri, pentru transmisii de la mare inaltime, pentru armata sau pur si simplu pentru demonstratie. Acestea sunt disponibile intr-o gama variata de modele, de la elicoptere de 2 persoane, pana la elicoptere foarte mari cu mai multe sau mai putine rotoare, etc.

 

 

In 2021 cel mai avansat si rapid elicopter pentru armata este construit de mostenirea lui Sikorsky in parteneriat cu Boeing si se numeste Defiant X. Putem vedea acest aparat de zbor in toata maestria sa si cum arata cel mai evoluat nivel al unui elicopter, cel putin prezentat lumii intregi.

 

 

In magazinul nostru se gasesc o varietate mare de astfel de masinarii, incepand de la elicoptere civile, pana la cele de tip ambulanta, cele de razboi, cele de armata si nu numai. Incercam mereu sa aducem modele noi si sa readucem pe stoc ce am mai avut, asadar puteti sta cu ochii pe newsletter sau pe categoria Noutati, pentru ca nu stim niciodata ce surprize ne fac furnizorii cu stocurile lor.