Cand Renault a dominat pentru prima data in totalitate brandul Dacia, s-a nascut Logan-ul. Prima Dacia moderna pentru anul 2004 si pentru producatorul autohton in general. Chiar daca pana atunci tot Renault era in spatele brandului si mereu a fost ca inspiratie si proiecte, Logan-ul a fost primul model in care Renault a investit in totalitate. Chiar daca pare ca a avut multe generatii, Logan a ajuns abia la a 3 a, avand multe facelifturi pe parcursul acestora. Prima generatie a fost cea mai simpla si cunoscuta, urmata de un facelift 4 ani mai tarziu de la lansarea initiala, care moderniza designul exterior destul de mult, dar il si rotunjea putin la interior. Generatia a 2 a, a fost un redesign vizibil semnificativ, aceasta primind la randul ei si un facelift care a schimbat si mai mult aspectul. Ultima generatie, aparuta in 2020 duce mai departe si modernizeaza major modelul Logan, pana in punctul in care Renault isi foloseste noua platforma chiar si la acest subbrand, platforma de pana atunci fiind una veche din aproximativ 1995. Pentru a reduce costurile si pentru a scapa de o platforma in plus care trebuia imbunatatita si mentinuta la standardele actuale, Renault a decis sa imparta platforma lui Renault Clio din prezent cu toate modelele din gama Dacia.

Despre Logan putem sa spunem ca a fost fabricat in mai multe variante de caroserie, printre care si break sau pick-up. Subiectul acestui articol este de fapt, acel break sau mai bine zis categoria din care face parte si modelul in care s-a transformat. Acesta nu era neaparat un break asa cum il stiam de la Dacia 1310, ci mai degraba un break MPV, apropiat de un monovolum. Acest Logan MCV a aparut initial in 2006, la 2 ani de la lansarea modelului principal si a primit la randul sau si faceliftul. A fost continuat si la generatia a 2 a, unde a primit si versiunea Stepway, o varianta mai ridicata si aratoasa a celui standard, pe modelul All Road sau All Track de la alte branduri.

 

 

 

Acest break inalt si lung, putea gazdui pana la 7 locuri si isi incheie cariera odata cu a doua generatie. In 2012, Dacia/Renault anunta modelul Lodgy, un monovolum in toata regula, aparent inlocuitor pentru acest Logan MCV de care spuneam. Logan MCV insa a ramas pe piata in paralel cu acesta, Lodgy nefiind cel mai de succes model. A fost primul model bazat pe o noua platforma, cu motorizari de la 1.2 cu turbina, pana la 1.6 sau clasicul 1.5 diesel. A fost fabricat pana in 2022 cand a fost inlocuit de un nou model. Lodgy a primit pentru prima data un limitator de viteza, dar si o navigatie color cu touchscreen sau Bluetooth si USB, introduse initial pe Duster in niste variante aniversare. Lodgy, desi nu a avut un mare succes, a fost inlocuit asa cum spuneam cu modelul Jogger. Probabil modelul Logan nu va mai primi o varianta break MCV, astfel Jogger este modelul care va ramane sa inlocuiasca aceste doua modele din trecut. Jogger este acum o combinatie intre monovolum, break si suv, care ar putea fi reteta ideala pentru a umple acest segment.

 

 

 

Trecand inapoi la Lodgy, odata cu lansarea sa, poate ca o schema de marketing, Dacia si Renault au transformat un monovolum de 7 locuri intr-o masina de curse/raliu. Practic, din Lodgy a mai ramas doar caroseria si impreuna cu un motor Renault de 3.0 litri in format V6 si peste 350CP, a fost denumit Lodgy Glace. Glace a fost folosit in cursa Andros Trophy de catre Alain Prost si fiul sau Nicolas Prost, dar si de Evens Stievenart, primul mentionat castigan de altfel cu aceasta masina.

 

 

 

Eligor a replicat acest model special sub forma de macheta la scara 1/43 si l-a impachetat intr-un ambalaj interesant, fiind fabricata in serie limitata la 2800 de exemplare. Cateva dintre acestea au ajuns in magazinul nostru si se pot comanda accesand produsul de mai jos, plus alte modele Dacia.